Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Projekt otvorenog višekatnog parkirališta (CROSBI ID 397973)

Ocjenski rad | diplomski rad

Filković, Ivan Projekt otvorenog višekatnog parkirališta / Skejić, Davor (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Filković, Ivan

Skejić, Davor

hrvatski

Projekt otvorenog višekatnog parkirališta

Ovim diplomskim radom nastoji se riješiti problem nedostatka parkirališnih mjesta u gradu Dubrovniku projektom višekatnog čeličnog otvorenog parkirališta. Projekt obuhvaća prometno i dispozicijsko rješenje, analizu opterećenja, statičku i seizmičku analizu, analizu i dimenzioniranje nosivih konstrukcijskih elemenata i priključaka, izvedbene radioničke nacrte s razrađenim detaljima te procjenu troškova projekta. Višekatno otvoreno parkiralište predviđeno za nešto više od 1000 vozila sastoji se od četiri etaže (P+3), tlocrtnih dimenzija 80x90 m i ukupne visine 16 m. Glavni nosivi sustav čine okviri s konzolnim stupovima i zglobno oslonjenim nosačima u oba smjera. Stabilizacija konstrukcije izvedena je vertikalnim i horizontalnim spregovima u krovu koji je natkriven sustavom 'Kingspan KS100-RW'. Međukatna konstrukcija ponaša se kao kruta dijafragma, a izvedena je sustavom 'Cofraplus 60'. Rasponi nosivih elemenata odabrani su na temelju prometnog rješenja. Predviđen je raster stupova od 10 m u smjeru glavnih nosača te 16 m u smjeru sekundarnih nosača (uz iznimku stupova rampe koji dijele dulji raspon na 7.5 i 8.5 m). Sekundarni nosači postavljeni su na razmaku od 5 m, dok su glavni na razmaku 10 m. Visina svake etaže iznosi 4 m. Svi nosivi elementi izrađeni su od čelika kvalitete Histar 460. Statički proračun proveden je u računalnom programu STAAD.Pro na 3D modelu. Za mjerodavne unutarnje sile i momente, dobivene analizom drugog reda, provedeno je dimenzioniranje prema europskim (hrvatskim) normama. Detaljna seizmička analiza drugog reda napravljena je u programu STAAD.Pro prema HRN EN 1998. Projektom je predviđeno da se potresne sile u potpunosti preuzimaju centričkim 'X' spregovima koji su postavljeni u oba smjera preko dvije etaže i to u krajnjim te srednjim poljima rubnih okvira. Vijčani i zavareni priključci konstrukcijskih elemenata projektirani su u računalnom programu Autodesk Robot. Ukupna težina čelične konstrukcije iznosi 2400 t, odnosno 83 kg/m2. Na temelju dobivene težine čelika napravljena je gruba aproksimacija troškova projekta. Uključene su cijene svih ostalih materijala te su procijenjeni troškovi proizvodnje, izgradnje, antikorozivne i protupožarne zaštite, kao i troškovi nadzora i transporta. Ukupni troškovi iznose 5.3 mil. eura. Iz navedenog proizlazi da je razmotrena varijanta čelične konstrukcije izrazito konkurentna različitim varijantama armiranobetonskih parkirališta. Ona predstavlja adekvatno rješenje problema potrebe za parkirališnim mjestima te su ukupni troškovi izgradnje i do nekoliko puta manji naročito u usporedbi s podzemnim garažama.

otvoreno višekatno parkiralište; projekt; čelik

nije evidentirano

engleski

Project of open multi-storey car park

nije evidentirano

multi-storey car park; project; steel

nije evidentirano

Podaci o izdanju

372 + 17 priloga

24.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo