Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Oštarije-Delnice (CROSBI ID 397960)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vranešić, Katarina Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Oštarije-Delnice / Lakušić, Stjepan (mentor); Ahac, Maja (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Vranešić, Katarina

Lakušić, Stjepan

Ahac, Maja

hrvatski

Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Oštarije-Delnice

Željeznički prometni pravac Botovo-Zagreb- Rijeka je glavni hrvatski željeznički pravac namijenjen mješovitom prometu, važan u povezivanju središnje, gorske i primorske Hrvatske, ali je istodobno važan i u realizaciji europskih regionalnih integracija u smislu povezivanja regija Alpe-Jadran, Mediteran- Podunavlje. Ovaj pravac povezuje najveću i najznačajniju hrvatsku luku Rijeka s unutrašnjošću Republike Hrvatske, a preko nje i sa zemljama srednje Europe koje gravitiraju riječkoj luci. Željeznička pruga Rijeka-Zagreb izgrađena je 1873. godine s projektnim parametrima koji su odgovarali tadašnjoj parnoj vuči. Izbjegavala se izgradnja tunela tako da se trasa vodila obroncima planina i gorja, uz primjenu velikog broja horizontalnih krivina zbog čega najveća brzina vožnje na pruzi iznosi 75 km/h. Već u prvim desetljećima eksploatacije ove pruge razmišljalo se o mogućnostima povećanja njenog prijevoznog kapaciteta. Kako bi se osigurao veći kapacitet pruge, neophodno je rekonstruirati postojeću prugu i izgraditi drugi kolosijek. Ovim zahvatom povećala bi se prijevozna sposobnost kako teretnog, tako i putničkog prometa. U ovom je radu razmatrano rješenje rekonstrukcije i izgradnje novog kolosijeka na dionici od Oštarija do Delnica, duljine oko 65 km. Rekonstruirana trasa namijenjena je teretnom prometu i manjem broju putničkih vlakova koji bi se zaustavljali na svim stajalištima i kolodvorima koji postoje i na postojećoj trasi. Rekonstrukcijom bi se brzina vožnje se povećala na 110 km/h. Drugi kolosijek je predviđen samo za putnički promet (tzv. „brze vlakove“) zbog čega je osigurana i veća brzina putovanja – u prosjeku 130 km/h. Zaustavljanje vlakova predviđeno je u najvećim kolodvorima – Ogulin, Moravice, Skrad i Delnice.

Idejno riješenje ; željeznička pruga ; rekonstrukcija ; dionica Oštarije-Delnice

nije evidentirano

engleski

Conceptual design of the Zagreb-Rijeka railway line reconstruction, section Oštarije-Delnice

nije evidentirano

Conceptual design ; railway line ; reconstruction ; section Oštarije-Delnice

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31 stranica + 18

24.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo