Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Delnice-Škrljevo (CROSBI ID 397957)

Ocjenski rad | diplomski rad

Obad, Ivan Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Delnice-Škrljevo / Lakušić, Stjepan (mentor); Ahac, Maja (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Obad, Ivan

Lakušić, Stjepan

Ahac, Maja

hrvatski

Idejno rješenje rekonstrukcije pruge Zagreb- Rijeka, dionica Delnice-Škrljevo

Hrvatska država se može pohvaliti opsegom i kvalitetom mreže svojih cestovnih prometnica, u prvom redu autocesta. Gotovo u jednakoj mjeri u kojoj su ceste u dobrom stanju, toliko su željeznice u lošem. U željezničku infrastrukturu nije ozbiljno ulagano od zadnje gradnje pruge Zadar – Knin, 1967. godine. 50 godina neulaganja u željezničku infrastrukturu dovelo je do toga da su eksploatacijski troškovi veliki i da kapacitet pruga više ne može pratiti potražnju na tržištu. Duži niz godina priča se o mogućim ulaganjima u mrežu hrvatskih željeznica, a najviše se spominje ulaganje u dionicu Zagreb-Rijeka. Ta jednokolosiječna pruga je u svim analizama prioritet, jer opslužuje našu najveću luku Rijeka. Luka Rijeka je u velikoj mjeri ovisna o željezničkoj infrastrukturi, a koja zbog svojeg lošeg stanja koči željeni razvoj luke. Tijekom godina razvijala su se brojna rješenja povećanja kapaciteta na riječkoj pruzi, a koja možemo podijeliti u tri grupe: minimalno poboljšanje karakteristika pruge rekonstrukcijom postojećeg kolosijeka, izgradnja drugog kolosijeka uz postojeću trasu koji bi bio namijenjen isključivo putničkom prometu te izgradnja potpuno nove pruge s nizinskim elementima. Ideja ovog diplomskog rada, koji se bavi povećanjem kapaciteta riječke pruge na dionici od Delnica do Škrljeva, može se pridružiti u prvu i drugu navedenu grupu mjera. Povećanje kapaciteta pruge izvelo bi se odvajanjem putničkog i teretnog prometa. To odvajanje bi se provelo u dva koraka – rekonstrukcijom postojeće trase i izgradnjom dodatnog kolosijeka. Rekonstruirani postojeći kolosijek bio bi namijenjen za teretni i eventualno lokalni putnički promet, dok bi novi kolosijek bio namijenjen isključivo za brzi putnički promet. Za rekonstrukciju je odabrana projektna brzina od 100 km/h te zaustavljanje vlakova u kolodvorima Fužine i Drivenik , dok je za novi kolosijek projektna brzina 120 km/h, uz zadržavanje vlakova na kolodvoru Fužine.

Idejno riješenje; željeznička pruga; rekonstrukcija; dionica Delnice-Škrljevo

nije evidentirano

engleski

Conceptual design of the Zagreb-Rijeka railway line reconstruction, section Delnice-Škrljevo

nije evidentirano

Conceptual design; railway line; reconstruction; section Delnice-Škrljevo

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35 stranica + 15

24.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo