Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Idejno rješenje denivelacije željezničke pruge u centru Zagreba (CROSBI ID 397946)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mamić, Nikola Idejno rješenje denivelacije željezničke pruge u centru Zagreba / Lakušić, Stjepan (mentor); Ahac, Maja (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Mamić, Nikola

Lakušić, Stjepan

Ahac, Maja

hrvatski

Idejno rješenje denivelacije željezničke pruge u centru Zagreba

Od izgradnje prve željezničke pruge pa do danas, razvoj modernog Zagreba usko je povezan s razvojem željeznice koja je svojim položajem izravno sudjelovala u usmjeravanju prostornog širenja i oblikovanja grada. Danas željeznica prolazi kroz sami centar grada. Pruge koje prolaze kroz grad Zagreb najopterećenije su u državi, što rezultira povećanim zagađenjem okoliša u blizini trase pruga i otežanom komunikacijom kroz same željezničke koridore. Već u ranoj fazi razvoja prepoznato je kako željeznica sprečava intenzivniji razvitak grada prema jugu i otežava bolje urbanističko povezivanje donjogradskih blokova sa širim središtem grada. No, prepoznat je i potencijal značajnijeg uključivanja željeznice u javni gradski prijevoz putnika uvođenjem brze gradske željeznice po uzoru na mnoge europske gradove. U ovom se radu analizira potencijal uvođenja gradske željeznice na postojećim i mogućim željezničkim koridorima unutar područja grada Zagreba te se predlaže idejno rješenje denivelacije pruge u samom centru grada. Osnovni cilj pri razradi ideje bilo je značajnije uključivanje gradske željeznice u sustav javnog prijevoza te potpuno razdvajanje pruga gradske željeznice od pruga za daljinski promet. Kako se nastojalo sačuvati što više današnje infrastrukture predviđeno je spuštanje pruge pod zemlju samo u centralnom dijelu čvora u dužini od 4, 5 km. Idejno rješenje obuhvaća trasu od Selske ceste na zapadu preko Glavnog kolodvora do Heinzelove ulice na istoku. Prikazano je i rješenje odvajanja pruge prema jugu do Vukovarske ulice te odvajanje trase prema budućoj mogućoj pruzi kroz Radničku ulicu. Denivelacijom je potpuno fizički odvojen daljinski od gradskog prometa te je također razrađena i situacija skretničke veze na Glavnom kolodvoru. Prikazani su slični primjeri u Europi te metode gradnje i mogućnosti financiranja. Preduvjet ovakvog rješenja je izmještanje teretnog prometa iz centra grada izgradnjom zapadne teretne zaobilaznice, stoga su ukratko prikazani i planovi razvoja zagrebačkog željezničkog čvora.

Gradska željeznica; Zagreb; denivelacija pruga

nije evidentirano

engleski

Conceptual design of the railway line denivelation in the center of Zagreb

nije evidentirano

Urban rail; Zagreb; rail track denivelation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70 stranica + 13

24.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo