Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 777530

Domaća zadaća- dopuna školskom učenju i odgojnosti učenika


Jurčić, Marko; Klasnić, Irena
Domaća zadaća- dopuna školskom učenju i odgojnosti učenika // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«, »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Mojca Orel (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 231-247 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Domaća zadaća- dopuna školskom učenju i odgojnosti učenika
(Homework - enhancement of student’s at-school learning and formation)

Autori
Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«, »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Mojca Orel - Ljubljana : EDUvision, 2014, 231-247

ISBN
978-961-93662-3-3

Skup
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27-28.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Domaća zadaća ; učenici ; učitelj
(Homework ; students ; primary education teachers)

Sažetak
Domaća zadaća sastavni je dio odgojno-obrazovnoga procesa i u funkciji je samoučenja i dopune školskom učenju, u kontekstu ponavljanja, vježbanja, sistematizacije, zaključivanja i sl. te kao takva treba biti usmjerena na postizanje ukupnih ishoda učenikove odgojnosti i obrazovanosti. Domaće zadaće predstavljaju važnu povratnu informaciju o tome kako učenik samostalno radi, zadaćama se razvijaju učeničke organizacijske sposobnosti i radne navike te se omogućava uvid u poteškoće i probleme u svladavanju predviđenih sadržaja (Kyriacou, 1997). U literaturi nailazimo na različita promišljanja o domaćoj zadaći. S pravom se primjerice navodi kao čimbenik (pre)opterećenja učenika školom, posebice kad je preopširna s obzirom na količinu i sadržaj te kad je zadana uoči vikenda, blagdana ili školskih praznika. Učitelji imaju autonomiju u zadavanju domaće zadaće i pritom se rukovode različitim kriterijima. Pedagoška i didaktička opravdanost temelji se na kriterijima odmjerenosti i obzirnosti kako bi učenik, pored učenja i pisanja domaće zadaće, imao i slobodno vrijeme za odmor i rekreaciju. Znanstveni doprinos rada je u rezultatima empirijskog istraživanja gdje smo ispitali percepciju domaće zadaće iz perspektive učitelja primarnoga obrazovanja (N=228). Na temelju dobivenih rezultata zaključili smo da ne postoji statistički značajna razlika u sklopu diferencijalnoga nacrta prema stupnju stručne spreme, godina radnoga iskustva učitelja i navedenih varijabli (učestalost zadavanja domaće zadaće, zadavanje zadaće tijekom vikenda, blagdana i školskih praznika, vremena potrebnoga za rješavanje zadaće te prema odabiru nastavnoga predmeta iz kojega učitelji zadaju najviše zadaće učenicima). Radom smo dali i pregled kriterija koje učitelji respektiraju prilikom zadavanja domaće zadaće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb