Domaća zadaća- dopuna školskom učenju i odgojnosti učenika (CROSBI ID 627361)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena
hrvatski
Domaća zadaća- dopuna školskom učenju i odgojnosti učenika
Domaća zadaća sastavni je dio odgojno-obrazovnoga procesa i u funkciji je samoučenja i dopune školskom učenju, u kontekstu ponavljanja, vježbanja, sistematizacije, zaključivanja i sl. te kao takva treba biti usmjerena na postizanje ukupnih ishoda učenikove odgojnosti i obrazovanosti. Domaće zadaće predstavljaju važnu povratnu informaciju o tome kako učenik samostalno radi, zadaćama se razvijaju učeničke organizacijske sposobnosti i radne navike te se omogućava uvid u poteškoće i probleme u svladavanju predviđenih sadržaja (Kyriacou, 1997). U literaturi nailazimo na različita promišljanja o domaćoj zadaći. S pravom se primjerice navodi kao čimbenik (pre)opterećenja učenika školom, posebice kad je preopširna s obzirom na količinu i sadržaj te kad je zadana uoči vikenda, blagdana ili školskih praznika. Učitelji imaju autonomiju u zadavanju domaće zadaće i pritom se rukovode različitim kriterijima. Pedagoška i didaktička opravdanost temelji se na kriterijima odmjerenosti i obzirnosti kako bi učenik, pored učenja i pisanja domaće zadaće, imao i slobodno vrijeme za odmor i rekreaciju. Znanstveni doprinos rada je u rezultatima empirijskog istraživanja gdje smo ispitali percepciju domaće zadaće iz perspektive učitelja primarnoga obrazovanja (N=228). Na temelju dobivenih rezultata zaključili smo da ne postoji statistički značajna razlika u sklopu diferencijalnoga nacrta prema stupnju stručne spreme, godina radnoga iskustva učitelja i navedenih varijabli (učestalost zadavanja domaće zadaće, zadavanje zadaće tijekom vikenda, blagdana i školskih praznika, vremena potrebnoga za rješavanje zadaće te prema odabiru nastavnoga predmeta iz kojega učitelji zadaju najviše zadaće učenicima). Radom smo dali i pregled kriterija koje učitelji respektiraju prilikom zadavanja domaće zadaće.
domaća zadaća ; učenici ; učitelj
nije evidentirano
engleski
Homework - enhancement of student’s at-school learning and formation
nije evidentirano
homework ; students ; primary education teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
231-247.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«, »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«
Mojca Orel
Ljubljana: EDUvision
978-961-93662-3-3
Podaci o skupu
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
predavanje
27.11.2014-28.11.2014
Ljubljana, Slovenija