Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave (CROSBI ID 221202)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko ; Klasnić, Irena
hrvatski
Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave
Suvremena škola treba učitelja koji posjeduje kompetencije, one koje mu omogućuju snalaženje u promjenjivim vremenima i novonastalim uvjetima, kako bi uspješno i učinkovito obavljao svoju nastavnu ulogu. Kompetentnost suvremenoga učitelja danas objedinjuje brojne višedimenzionalne stručnosti i općeljudske kvalitete. Dobroga učitelja, među ostalim kvalitetama, karakterizira i pravednost. Koncept pravednosti i pravde sve više se spominje, kako u društvu tako i u odgojno-obrazovnim institucijama. Znanstveni doprinos ovoga rada očituje se u emirijskom dijelu, koji donosti rezultate učeničke percepcije pravednosti učitelja. Nezavisne varijable bile su dob, spol i vrsta škole (gradska ili prigradska). Istraživanjem je obuhvaćeno 1167 učenika šestih i osmih razreda iz 13 osnovnih škola. Na temelju dobivenih rezultata utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u procjeni pravednosti učitelja prema dobi učenika, spolu i vrsti škole koju pohađaju. Od učitelja se očekuje uvažavanje dobnih i spolnih razlika te vrste škole (gradska ili prigradska) da bi se ostvarila pravednost, kako u razmišljanju tako i u djelovanju. Pristupnik je napisao dio teorijskog dijela, dio rasprave temeljene na rezultatima istraživanja i dio zaključka.
škola ; učitelj ; kompetencije ; ; pravednost
nije evidentirano
engleski
Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave
nije evidentirano
age ; urban and suburban schools ; competence ; gender
nije evidentirano