Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj u izvanučioničkoj nastavi (CROSBI ID 54655)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Jurčić, Marko Odgoj u izvanučioničkoj nastavi // Odgoj u školi / Opić, S., Bilić, V. i Jurčić, M. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 197-221

Podaci o odgovornosti

Jurčić, Marko

hrvatski

Odgoj u izvanučioničkoj nastavi

Iz pedagogijske i didaktičke perspektive (teorije odgoja i teorije učenja i poučavanja), kao vodećih i temeljnih znanosti o odgoju i obrazovanju, nužno je adekvatno razumjeti doprinos izvanučioničke nastave ishodima odgojnosti učenika. Kao i otkrivanje mogućeg prožimanja i integriranja učioničke i izvanučioničke nastavom, njihovih veza i odnosa, kako među ciljevima učenja i sadržajima, tako među situacijama i strategijama poučavanja i učenja (metodama, nastavnim sredstvima i pomagalima, socijalnim oblicima rada, didaktičkim sustavima i načelima). Učionička nastava životnija je i zanimljivija kada se prožima i/ili povremeno zamjenjuje nekom od vrsta izvanučioničke nastave, bilo da je riječ o nastavi na školskom dvorištu, nastavnoj posjeti prirodnim, kulturnim, sportskim i gospodarskim objektima, „Školi u prirodi“, terenskoj nastavi, izletima poludnevnim i cjelodnevnim ili o ekskurziji (Skok, 2002.), i to u uvjetima integracije nastavnih sadržaja gdje se paralelno realiziraju sadržaji nekoliko predmeta pri čemu učenici bolje razumiju sadržaje, aktivnije se uključuju u proces učenja, preuzimaju odgovornost, samoučenje i slično (Maršić, 2002.). Riječ je o važnoj i bogatoj formi odgoja i obrazovanja, aktualnom i značajnom pedagoškom pristupu u poučavanju i učenju. Bit je međusobne dopune učioničke i izvanučioničke nastave da se sjedinjuju u jedinstveni i kvalitetni odgojno-obrazovni proces. Gdje nastavnik i učenici njeguju i stvaraju pedagoške odgojne i obrazovne situacije i strategije poučavanja i učenja koje se povremeno ostvaruju u prirodi ili uz vrijednosti ljudskog rada. Autor, u razmatranju odgoja u izvanučioničkoj nastavi, polazi od sagledavanja odgojno-obrazovnog procesa u uvjetima učioničke nastave, u kojemu je zamjetnija obrazovna uloga u odnosu na odgojnu, potiskuje se odgoj, a u prvi plan se postavljaju ishodi obrazovanosti, važni za vanjsko vrednovanje (mjerenje znanja).

poučavanje, razredno odjeljenje, učitelj, učenik

nije evidentirano

engleski

Teaching process outside classrooms

nije evidentirano

teaching, classroom, teacher education, pupil

nije evidentirano

Podaci o prilogu

197-221.

objavljeno

Podaci o knjizi

Odgoj u školi

Opić, S., Bilić, V. i Jurčić, M.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2015.

978-953-7210-85-4

Povezanost rada

Pedagogija