Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultura škole (CROSBI ID 54654)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Jurčić, Marko Kultura škole // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.). Pitomača: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Ad Arma ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 81-93

Podaci o odgovornosti

Jurčić, Marko

hrvatski

Kultura škole

Sveukupnost življenja i rada škole čini njezinu kulturu. Kao vlastito biće postojanja, okuplja vrijednosti i obrasce ponašanja, oblikovane na suradnji djelatnika škole, učenika i roditelja, njihovom međusobnom razumijevanju, poštovanju, uvažavanju, komunikaciji i moralnoj stabilnosti, pomoću kojih rješava svoja temeljna pitanja – pitanje razvoja vlastite jedinstvenosti i pitanje vlastitog opstanka. Ono što kulturu škole čini održivom jesu moralne kvalitete dionika škole (posebice pedagoških djelatnika i učenika). Prije svega njihova marljivost, dobronamjernost, pouzdanost, upornost, uljudnost, odgovornost, pravednost, strpljivost, samokritičnost i slično. Vladanje moralnim kvalitetama predstavlja kontinuitet civilizacijskog ponašanja i značajno utječe na zauzimanje pravilnih stavova u radnim situacijama, u poštenim, pravednim i humanim ljudskim postupcima. Kulturu škole čini prihvaćena filozofija života i rada od strane svih dionika u školi, usmjerena na uspješnost i učinkovitost odgoja i obrazovanja (ishode učenja i kompetencije učenika), kao uvjet njezina razvitka. Na teorijskoj i praktičnoj razini tematiziraju se načini na koji djelatnici, učenici i roditelji razvijaju kulturu škole. Prihvaćeni načini razvoja kulture škole govore o samosvojnosti škole, po kojoj je ona prepoznatljiva i drukčija od svake druge, ima svoju posebnost i individualnost. Samosvojnost škole oslikavaju stilovi rukovođenja ravnatelja, pedagoški takt i tehnika poučavanja nastavnika i njihov kompetencijski profil, doprinos stručnih suradnika u stručno-pedagoškom razvoju škole, privrženost učenika učenju, spremnost roditelja na odgojno partnerstvo i učinkovitost škole.

Kultura škole, učitelj, učenik, škola, razredno ozračje

nije evidentirano

engleski

School culture

nije evidentirano

school culture, teacher, school, classroom enviroment, pupil

nije evidentirano

Podaci o prilogu

81-93.

objavljeno

Podaci o knjizi

Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti

Hrvatić, Neven

Pitomača: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Ad Arma ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici

2014.

978-953-56216-1-4

Povezanost rada

Pedagogija