Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tjelesna aktivnost djece mlađe školske dobi u slobodno vrijeme (CROSBI ID 397809)

Ocjenski rad | diplomski rad

Nagy, Jelena Tjelesna aktivnost djece mlađe školske dobi u slobodno vrijeme / Šumanović, Mara (mentor); Tomac, Zvonimir (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2015

Podaci o odgovornosti

Nagy, Jelena

Šumanović, Mara

Tomac, Zvonimir

hrvatski

Tjelesna aktivnost djece mlađe školske dobi u slobodno vrijeme

Suvremeni način života danas se znatno razlikuje od nekadašnjeg. Zahvaljujući napretku tehnologije i znanosti, životni tempo postao je brži, ljudi su sve zaposleniji kako bi sebi i svojoj djeci osigurali sigurniju budućnost i zbog toga je slobodnog vremena sve manje. Sve to utječe i na način provođenja slobodnog vremena djece. Danas djeca svoje slobodno vrijeme najčešće ne provode kvalitetno, baveći se tjelesnim aktivnostima, nego češće pribjegavaju sedentarnom načinu života tj. aktivnostima koje ne zahtijevaju nikakav mišićni napor. Nedovoljno kretanje djece i mladih te boravak u zatvorenim prostorima negativno su utjecali na antropološki status te na zdravstveno stanje pojedinca općenito. S obzirom na to kako je slobodno vrijeme djece i mladih oduvijek plijenilo pozornost stručnjaka, provedena su brojna istraživanja. Cilj ovog diplomskog rada jest otkriti čime se učenici bave u slobodno vrijeme, u kojoj se mjeri bave tjelesnim aktivnostima u odnosu na ostale aktivnosti, prepoznaju li važnost bavljenja tjelesnim aktivnostima te što misle o broju sati tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 188 učenika, od čega 95 učenika i 93 učenice, iz svih 6 osnovnih škola s područja grada Vukovara. Rezultati istraživanja pokazuju kako učenici 4. razreda osnovnih škola svoje slobodno vrijeme najčešće koriste za bavljenje sportom, a nakon toga za korištenje suvremenih tehnologija i gledanje televizije. Djeca najčešće ispred televizije ili računala provode oko 1 sat, dok njih 39% provodi između 2-3 sata dnevno što je više od preporučenog. Pozitivnim se pokazala i činjenica da najveći broj djece izabire neku od sportskih aktivnosti kao izvannastavnu aktivnost, i to uvjerljivo ispred ostalih, pri čemu je važno naglasiti kako značajno veći broj učenika u odnosu na učenice izabire sport kao izvannastavnu aktivnost. Najveći broj djece se u slobodno vrijeme aktivno bavi sportom, pri čemu je vidljivo kako učenici uglavnom izabiru nogomet i košarku, dok su učenice sklonije plesu, rolanju, i rukometu. Što se tiče učestalosti bavljenja tjelesnom aktivnosti u slobodno vrijeme pokazalo se kako je najveći broj učenika svakodnevno aktivan, no potrebno je naglasiti kako su učenici značajno češće aktivni od učenica. Izrazito pozitivnim pokazala se činjenica kako su učenici pozitivno usmjereni prema važnosti bavljenja sportom i pri tome nema spolnih razlika. Učenici su pokazali da razumiju utjecaj sporta na zdravlje tako što su izabrali zdravlje kao najvažniji razlog bavljenja sportom. Također smatraju kako satnica iz predmeta tjelesna i zdravstvena kultura nije dovoljna, te kako bi nastava iz tjelesne i zdravstvene kulture treba biti svaki dan.

učenici; škola; slobodno vrijeme; tjelesna aktivnost; sport

nije evidentirano

engleski

Physical activity of children in leisure time

nije evidentirano

pupils; school; free time; physical activity; sports

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

20.06.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija