Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 776710

UTJECAJ MEDIJA NA RAZVOJ LINGVISTIČKE I KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCIJE UČENIKA


Krumes Šimunović, Irena; Potnar-Matković, Gordana
UTJECAJ MEDIJA NA RAZVOJ LINGVISTIČKE I KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCIJE UČENIKA // Dijete i jezik danas: dijete i mediji (2013) (pregledni, poslan)


Naslov
UTJECAJ MEDIJA NA RAZVOJ LINGVISTIČKE I KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCIJE UČENIKA
(INFLUENCE OF THE MEDIA ON STUDENTS' DEVELOPMENT OF LINGUISTIC AND COMMUNICATIVE COMPETENCIES)

Autori
Krumes Šimunović, Irena ; Potnar-Matković, Gordana

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, pregledni

Izvornik
Dijete i jezik danas: dijete i mediji (2013)

Status rada
Poslan

Ključne riječi
Mediji; nastava Hrvatskoga jezika; komunikacijske kompetencije; aktivno učenje; otvorena nastava
(The media; Croatian language teaching; communicative competences; active learning; open education)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem utjecaja medija kao nastavnih sredstava u nastavi Hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole. Na osnovi književnog predloška u okviru otvorenog nastavnog sustava prati se i uspoređuje napredak i razvoj lingvističkih znanja i sposobnosti učenika potaknutih interaktivnim pristupom jezičnim sadržajima putem interneta, radijske emisije i dječjih časopisa. Rad istražuje u kojoj mjeri i na koji način mediji u nastavi mogu pozitivno potaknuti razvoj dječjeg izraza, bogaćenje dječjeg rječnika i komunikacijske kompetencije učenika. Analiziraju se dječje jezične i izvanjezične sposobnosti (kako pronaći obavijest, naučiti govoriti, razgovarati, prepričavati, biti aktivan slušatelj, razumjeti napisani tekst) prije i nakon utjecaja medija. Istraživanje je praktično provedeno u trećem razredu osnovne škole. Na temelju dobivenih podataka pristupilo se njihovoj raščlambi, analizi i međusobnoj usporedbi kako bi se izdvojili najdominantniji, ali i za djecu najkorisniji mediji. Istraživanje je tako usmjereno prema razvoju lingvističkih i komunikacijskih kompetencija djece kako u školskom, tako i izvanškolskom, svakodnevnom dječjem okruženju ukazujući na pozitivan utjecaj različitih medija uz istovremeno naglašavanje aktivnog učenja i samostalno upravljanje načinom, brzinom i stilom učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Irena Krumes, (299574)