Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 776234

Uvod u kulturnu geografiju


Šakaja, Laura
Uvod u kulturnu geografiju, Zagreb: Leykam international d.o.o., 2015 (monografija)


Naslov
Uvod u kulturnu geografiju
(Introduction to Cultural Geography)

Autori
Šakaja, Laura

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Leykam international d.o.o.

Grad
Zagreb

Godina
2015

Stranica
352

ISBN
978-953-340-029-7

Ključne riječi
kulturna geografija; krajolik; mjesto; teorija
(cultural geography; landscape; place; theory)

Sažetak
Cilj je ove knjige ispitati i prikazati teorijska polazišta i tematski okvir kulturne geografije, sub-discipline koju je prostorni obrat u društvenim znanostima i kulturni obrat u geografiji pozicionirao posljednjih decenija u sferi interesa niza društvenih znanosti. U Uvodu se kulturna geografija poima kao geografska subdisciplina koja proučava kulturni krajolik, bavi se vezama krajolika, mjesta i prostora s ljudskim zajednicama, njihovom baštinom i identitetom, analizira simboličke načine proizvodnje i reprodukcije tih odnosa. Kulturnu geografiju zanimaju prostorna očitovanja kulture na materijalnoj, bihevioralno-funkcionalnoj, afektivno-perceptivnoj i simboličkoj razini. Drugim riječima, ona proučava prostornu distribuciju i obilježja materijalne kulture, bavi se kulturno određenim prostornim ponašanjem i prostornom percepcijom, istražuje kognitivno-afektivne odnose prema mjestu te simbolizam krajolika. Iako se knjiga bavi i drugim geografskim pojmovima - osobito pojmom mjesta - u njezinu je žarištu krajolik. Pritom je u njegovu promišljanju korištena metafora teksta - u skladu s koncepcijama nove kulturne geografije. Krajolik se poima kao tekst koji se stvara, kontinuirano dopisuje, preispisuje i interpretira na različite načine. Unutar takva razumijevanja krajolik je istodobno materijalan i simboličan proizvod ljudskih predodžbi i praksi. Knjiga propituje načine na koje se subjektivna značenja (re)produciraju u objektivnim materijalnim prostornim kontekstima. Uvod u kulturnu geografiju podijeljen je u tri dijela. U prvome se dijelu razmatraju ideje i koncepcije koje su po svojoj naravi kulturnogeografske, iako su oblikovane zadugo do institucionalizacije geografske discipline. Cilj u prvome dijelu knjige je istražiti elemente kulturnogeografskoga mišljenja u geografiji prije nastanka kulturne geografije kao subdiscipline. Drugi se dio bavi razvojem kulturne geografije kao znanstvene subdiscipline te njezinim pojmovima i pravcima. Određuje se utjecaj općih geografskih i inih teorijskih paradigmi na njezin razvoj. Treći se pak dio fokusira na pojedinačne teme i prikazuje konkretne istraživačke implementacije kulturnogeografskih koncepcija. Osobita se pažnja posvećuje jeziku i religiji kao osnovi kulturnog identiteta. Te teme razmatraju se u kontekstu teorijske rasprave o kulturnoj difuziji, dijasporama i dvojnim identitetima, kreolizaciji i hibridnosti kultura, migrantskim zajednicama. Geografija se povezuje i s književnošću te propituje se konstrukcija mjesta u književnim djelima s jedne strane, te uloga književnih reprezentacija mjesta u (re)produkciji realnih teritorijalnih identiteta s druge. Raspravlja se o mentalnim kartama i imaginativnim geografijama, o pitanju „društvene konstrukcije prostora“ i ulozi karte i kartografije u toj konstrukciji.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Laura Šakaja (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Šakaja, Laura
Uvod u kulturnu geografiju, Zagreb: Leykam international d.o.o., 2015 (monografija)
Šakaja, L. (2015) Uvod u kulturnu geografiju. Zagreb, Leykam international d.o.o..
@book{book, author = {\v{S}akaja, L.}, year = {2015}, pages = {352}, keywords = {cultural geography, landscape, place, theory}, isbn = {978-953-340-029-7}, title = {Introduction to Cultural Geography}, keyword = {cultural geography, landscape, place, theory}, publisher = {Leykam international d.o.o.}, publisherplace = {Zagreb} }