Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 775726

Konstrukcija ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija


Poldrugač, Matea
Konstrukcija ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija 2015., diplomski rad, preddiplomski, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


Naslov
Konstrukcija ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija
(Constructing Women Identity in Films by Michelangelo Antonioni)

Autori
Poldrugač, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Tekstilno-tehnološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.09

Godina
2015

Stranica
34

Mentor
Purgar, Krešimir

Ključne riječi
Film; Michelangelo Antonioni; ženski identitet; reprezentacija; modernizam i modernost; estetika „realnog“; umjetnička kinematografija; slika
(Movie; Michelangelo Antonioni; female identity; representation; modernism and modernity; aesthetic of the „real“; artistic cinema; image)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem položaja žena i reprezentacije njihovih identiteta na primjeru filmskog opusa talijanskog modernističkog režisera Michelangela Antonionija. Rad je nastao na temelju proučavanja istaknutih Antonionijevih umjetničkih uradaka te iščitavanjem članaka, eseja i znanstveno-publicističke literature iz područja estetike, povijesti umjetnosti i filozofije. U brojnim istraživanjima kroz povijest, povezanima s tematikom ženskih aktera, njihovih života, identiteta i uloga koje preuzimaju u svjetskoj kinematografiji, ova tematika nije dovoljno zastupljena. Značajne ženske uloge u talijanskoj kinematografiji bitna su pojava od samoga njenog začetka. Talijanski redatelji radnju svojih filmova grade oko likova predivnih žena-objekata vrijednih poštovanja i divljenja. Žena kao diva, majka, moćna heroina, spektakl ili seksualni predmet, postala je jedna od najpoznatijih slika talijanskog filma, koja je tokom dugog niza godina prihvatila i proširila katalog najrazličitijih tipova ženskih entiteta kroz povijest. Michelangelo Antonioni svojim vizualnim projektom u kojem glavnu ulogu čine upravo žena i njen društveni značaj, svojim karakterističnim smislom za umjetnički lijepo u talijansku kinematografiju unosi dašak modernosti, noviteta, ruši klasični konformizam i gradi jedinstveni estetski jezik, čije su ideje temelj ovog istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb