Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikaz modela poticanja ranog psihomotoričkog razvoja (CROSBI ID 397479)

Ocjenski rad | diplomski rad

Grundler, Mateja Prikaz modela poticanja ranog psihomotoričkog razvoja / Pinjatela, Renata (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2015

Podaci o odgovornosti

Grundler, Mateja

Pinjatela, Renata

hrvatski

Prikaz modela poticanja ranog psihomotoričkog razvoja

Pojam rana intervencija označava proces informiranja, savjetovanja, edukacije i podrške djeci u ranoj dobi kod koje je utvrđeno stanje mogućeg odstupanja u razvoju, s visokim rizikom za daljnji razvoj. Rana intervencija kao multidisciplinarni pristup namijenjen je djeci od rođenja pa do njihove 6-7 godine života u cilju dječje dobrobiti i zdravlja, poticanja razvoja kompetencija, minimiziranjem razvojnih teškoća, preveniranjem funkcionalnih pogoršanja, pomaganjem kod prilagodbe roditeljima i cjelokupnog obiteljskog funkcioniranja. U zadnjih nekoliko desetljeća prepoznata je uloga rane intervencije za djecu s teškoćama i njihove obitelji, te shodno tome, važno započeti s pružanjem usluga rane intervencije odmah po sumnji i detekciji djetetove teškoće. Osim dobrobiti za dijete, prepoznata je pozitivna uloga uključivanja roditelja u proces rane intervencije – što savjetovanjem, što suradnjom u terapijskom smislu. Cilj ovog istraživanja je utvrditi učinkovitost dva edukacijsko-rehabilitacijskog programa poticanja ranog psihomotoričkog razvoja: programa u kućnim, tj. patronažnim uvjetima i bolničkim, tj. institucijskim uvjetima koji se provode u Republici Hrvatskoj. Program se provodio u kućnim, tj. patronažnim uvjetima u sklopu Centra za rehabilitaciju Mali dom – Zagreb u kojem su sudjelovala dva ispitanika kronološke dobi 20 i 12 mjeseci, te u bolničkim, tj. institucijskim uvjetima u sklopu Specijalne bolnice za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama – Zelengaj u kojem su sudjelovala također dva ispitanika kronološke dobi 30 i 20 mjeseci. Na temelju statističke obrade i analize podataka dobiveni rezultati potvrđuju polaznu hipotezu prema kojoj dolazi do napretka u psihomotoričkom razvoju djece pri primjeni edukacijsko- rehabilitacijskog programa.

rana intervencija; patronaža; bolnički uvjeti; psihomotorički razvoj djeteta; edukacijsko-rehabilitacijski program; višestruke teškoće

nije evidentirano

engleski

Models of early psychomotor development stimulation

nije evidentirano

early intervention; home visit conditions; institutional conditions; psychomotor development; education and rehabilitation program; multiple impairments

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

10.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija