Prikaz modela poticanja ranog psihomotoričkog razvoja (CROSBI ID 397479)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Grundler, Mateja
Pinjatela, Renata
hrvatski
Prikaz modela poticanja ranog psihomotoričkog razvoja
Pojam rana intervencija označava proces informiranja, savjetovanja, edukacije i podrške djeci u ranoj dobi kod koje je utvrđeno stanje mogućeg odstupanja u razvoju, s visokim rizikom za daljnji razvoj. Rana intervencija kao multidisciplinarni pristup namijenjen je djeci od rođenja pa do njihove 6-7 godine života u cilju dječje dobrobiti i zdravlja, poticanja razvoja kompetencija, minimiziranjem razvojnih teškoća, preveniranjem funkcionalnih pogoršanja, pomaganjem kod prilagodbe roditeljima i cjelokupnog obiteljskog funkcioniranja. U zadnjih nekoliko desetljeća prepoznata je uloga rane intervencije za djecu s teškoćama i njihove obitelji, te shodno tome, važno započeti s pružanjem usluga rane intervencije odmah po sumnji i detekciji djetetove teškoće. Osim dobrobiti za dijete, prepoznata je pozitivna uloga uključivanja roditelja u proces rane intervencije – što savjetovanjem, što suradnjom u terapijskom smislu. Cilj ovog istraživanja je utvrditi učinkovitost dva edukacijsko-rehabilitacijskog programa poticanja ranog psihomotoričkog razvoja: programa u kućnim, tj. patronažnim uvjetima i bolničkim, tj. institucijskim uvjetima koji se provode u Republici Hrvatskoj. Program se provodio u kućnim, tj. patronažnim uvjetima u sklopu Centra za rehabilitaciju Mali dom – Zagreb u kojem su sudjelovala dva ispitanika kronološke dobi 20 i 12 mjeseci, te u bolničkim, tj. institucijskim uvjetima u sklopu Specijalne bolnice za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama – Zelengaj u kojem su sudjelovala također dva ispitanika kronološke dobi 30 i 20 mjeseci. Na temelju statističke obrade i analize podataka dobiveni rezultati potvrđuju polaznu hipotezu prema kojoj dolazi do napretka u psihomotoričkom razvoju djece pri primjeni edukacijsko- rehabilitacijskog programa.
rana intervencija; patronaža; bolnički uvjeti; psihomotorički razvoj djeteta; edukacijsko-rehabilitacijski program; višestruke teškoće
nije evidentirano
engleski
Models of early psychomotor development stimulation
nije evidentirano
early intervention; home visit conditions; institutional conditions; psychomotor development; education and rehabilitation program; multiple impairments
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
10.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb