Uvođenje potpomognute komunikacije kod djevojčice s Wolf-Hirschhornovim sindromom (CROSBI ID 397408)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rožić, Maja
Ivšac Pavliša, Jasmina ; Milković, Marina
hrvatski
Uvođenje potpomognute komunikacije kod djevojčice s Wolf-Hirschhornovim sindromom
U ovom diplomskom radu prikazana je primjena potpomognute komunikacije kod djevojčice s WHS-om tijekom šestomjesečne logopedske podrške. Pritom se nastojalo utvrditi može li korištenje potpomognute komunikacije rezultirati napretkom u komunikaciji, jeziku te vještinama rane pismenosti. Rezultatima je utvrđeno da je napredak postignut u svim navedenim aspektima. Kod djevojčice je primijećeno povećanje broja komunikacijskih funkcija i komunikacijskih sredstava, kao i napredak u jezičnoj produkciji (povezivanje riječi u dvočlane iskaze), receptivnom i ekspresivnom rječniku te predvještinama čitanja i pisanja (izdvajanje prvog glasa u riječima te usvajanje 14 slova abecede). Iz navedenog se može zaključiti da uvođenje potpomognute komunikacije kod djece s WHS-om može potaknuti razvoj komunikacije i jezika pa čak i vještina rane pismenosti. Iako je u šestomjesečnom razdoblju pružanja podrške postignut napredak, potrebno je imati na umu kako je kod djevojčice nužno i dalje poticati korištenje potpomognute komunikacije. Na taj način osigurao bi se daljnji razvoj komunikacije, jezika i pismenosti, čime bi se omogućilo da dijete učinkovito sudjeluje u svim aspektima društvenog života.
multimodalnost; komunikacijski partneri; suradnja; indvidualiziranost
nije evidentirano
engleski
The Implementation of Augmentative and Alternative Communication in a Girl with Wolf-Hirschorn Syndrome
nije evidentirano
multimodality; communication partners; collaboration; individualization
nije evidentirano
Podaci o izdanju
76
07.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb