Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima (CROSBI ID 397401)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Petra
Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Poticanje rane komunikacije kod djeteta s razvojnim odstupanjima
Razvojna odstupanja u ranoj dobi obuhvaćaju široki spektar teškoća. S obzirom na veliku promjenjivost i brzinu razvoja u toj dobi, razvojna odstupanja se u konačnici mogu očitovati kao uredan razvoj, poremećaj iz autističnog spektra, kašnjenje u kognitivnom i jezičnom razvoju ili kašnjenje u jezičnoj proizvodnji. Ovaj rad prikazuje slučaj djevojčice sa značajnim odstupanjima u kognitivnom, komunikacijskom i jezično-govornom razvoju kojoj je pružena stručna podrška u obitelji koju je provodio logoped. Kronološka dob djevojčice na početku rada bila je 2 ; 5. Djevojčica se nalazila na prijelazu s dijadičke na trijadičku komunikaciju ikomunicirala za imperativne svrhe te se koristila neprikladnim komunikacijskim sredstvima. Obilježja u ponašanju djevojčice upućivala suna situacijsko razumijevanje jezika, a uočava se prisustvo žargona. S obzirom na dob djevojčice, intervencija se provodila u vidu stručne podrške u obitelji tijekom pet mjeseci, dva puta tjedno. Kroz svakodnevne aktivnosti, rutine i socijalnu igru primjenjivale su se strategije za poticanje komunikacijskog i jezično - govornog razvoja u prirodnoj okolinikoje su se prema pregledu literature pokazale učinkovitima. Ovaj rad naglašava važnost ranog poticanja različitih segmenata rane komunikacije te savjetovanje i uključivanje roditelja u sve aktivnosti čime se znatno doprinosi učinkovitosti rane intervencije. Osim toga, naglašava i mogući pozitivni učinak potpomognute komunikacije u razvoju komunikacijskih i jezično-govornih vještina.
razvojna odstupanja u ranoj dobi; rana intervencija; poticanje rane komunikacije; prirodna okolina; potpomognuta komunikacija
nije evidentirano
engleski
Encouraging Early Communication in a Child with Developmental Delay
nije evidentirano
developmental delays at early age; early intervention; encouraging early communication; natural environment; augmentative and alternative communication
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
07.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb