Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mi i oni kroz medijske naočale: medijski diskursi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji (CROSBI ID 13100)

Urednička knjiga | monografija (stručna)

Mi i oni kroz medijske naočale: medijski diskursi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji / Car, Viktorija (ur.) Zagreb : Beograd : Sarajevo: Kuća Ljudskih Prava ; Kuća ljudskih prava Beograd, 2015

Podaci o odgovornosti

Car, Viktorija

bošnjački

Mi i oni kroz medijske naočale: medijski diskursi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji

Važno je gdje čitamo medije – kod kuće ili u susjedstvu. Čitanje hrvatskih medija u Hrvatskoj doživljaj je koji se razlikuje od čitanja hrvatskih medija u Srbiji ili u Bosni i Hercegovini. Zašto? Zato što su društvene prakse različite u ove tri zemlje. Društveno- politički kontekst određenog događaja, slučaja ili teme o kojoj je riječ, razlikuje se preko granice. Nešto što je u jednoj zemlji činjenica, u drugoj je stereotip ili „čista laž“. Cilj projekta Istraživanje medijskih diskursa u zemljama Balkana (Research of the media discourse in the Balkan countries) bio je na primjerima triju događaja koji su prepoznati kao društveno prijeporni u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji (opći izbori u BiH 2014., Parada ponosa u Beogradu 2014. te slučaj Šešelj), pokazati kako se medijski diskursi u ove tri zemlje razlikuju kada je riječ o istom događaju smještenom u tri različita nacionalna konteksta. Također, cilj je bio pokazati i da postoje određeni obrasci medijskih diskursa koji se ponavljaju kada je riječ o različitim temama, problemima ili događajima koji su smješteni u nešto drugačiji društveno-politički ili ekonomski kontekst. Preciznije, cilj je bio pokazati kako se kod istog „medijskog slučaja“ koriste različiti medijski diskursi u susjednim zemljama, ali se isti takvi diskursi rotiraju i ponavljaju već kod sljedeće teme ili događaja. Važno je samo identificirati tko smo MI, a tko su ONI, te nalazimo li se na istoj ili na suprotstavljenim stranama. Pritom je također važno ustanoviti kome je pripisana pozicija moći – nama ili njima, jer ovisno o tome jedni će biti smješteni u narativ žrtve, a drugi u narativ uspjeha, drugi će biti neprijatelji i prevaranti, drugi će biti naša kočnica, drugi će biti „krivi za sve“.

medijski diskursi ; Parada ponosa Beograd ; opći izbori BiH ; Šešelj

nije evidentirano

hrvatski

Mi i oni kroz medijske naočale: medijski diskursi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji

Važno je gdje čitamo medije – kod kuće ili u susjedstvu. Čitanje hrvatskih medija u Hrvatskoj doživljaj je koji se razlikuje od čitanja hrvatskih medija u Srbiji ili u Bosni i Hercegovini. Zašto? Zato što su društvene prakse različite u ove tri zemlje. Društveno- politički kontekst određenog događaja, slučaja ili teme o kojoj je riječ, razlikuje se preko granice. Nešto što je u jednoj zemlji činjenica, u drugoj je stereotip ili „čista laž“. Cilj projekta Istraživanje medijskih diskursa u zemljama Balkana (Research of the media discourse in the Balkan countries) bio je na primjerima triju događaja koji su prepoznati kao društveno prijeporni u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji (opći izbori u BiH 2014., Parada ponosa u Beogradu 2014. te slučaj Šešelj), pokazati kako se medijski diskursi u ove tri zemlje razlikuju kada je riječ o istom događaju smještenom u tri različita nacionalna konteksta. Također, cilj je bio pokazati i da postoje određeni obrasci medijskih diskursa koji se ponavljaju kada je riječ o različitim temama, problemima ili događajima koji su smješteni u nešto drugačiji društveno-politički ili ekonomski kontekst. Preciznije, cilj je bio pokazati kako se kod istog „medijskog slučaja“ koriste različiti medijski diskursi u susjednim zemljama, ali se isti takvi diskursi rotiraju i ponavljaju već kod sljedeće teme ili događaja. Važno je samo identificirati tko smo MI, a tko su ONI, te nalazimo li se na istoj ili na suprotstavljenim stranama. Pritom je također važno ustanoviti kome je pripisana pozicija moći – nama ili njima, jer ovisno o tome jedni će biti smješteni u narativ žrtve, a drugi u narativ uspjeha, drugi će biti neprijatelji i prevaranti, drugi će biti naša kočnica, drugi će biti „krivi za sve“.

medijski diskursi ; Parada ponosa Beograd ; opći izbori BiH ; Šešelj

nije evidentirano

srpski

Mi i oni kroz medijske naočale: medijski diskursi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji

Važno je gdje čitamo medije – kod kuće ili u susjedstvu. Čitanje hrvatskih medija u Hrvatskoj doživljaj je koji se razlikuje od čitanja hrvatskih medija u Srbiji ili u Bosni i Hercegovini. Zašto? Zato što su društvene prakse različite u ove tri zemlje. Društveno- politički kontekst određenog događaja, slučaja ili teme o kojoj je riječ, razlikuje se preko granice. Nešto što je u jednoj zemlji činjenica, u drugoj je stereotip ili „čista laž“. Cilj projekta Istraživanje medijskih diskursa u zemljama Balkana (Research of the media discourse in the Balkan countries) bio je na primjerima triju događaja koji su prepoznati kao društveno prijeporni u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji (opći izbori u BiH 2014., Parada ponosa u Beogradu 2014. te slučaj Šešelj), pokazati kako se medijski diskursi u ove tri zemlje razlikuju kada je riječ o istom događaju smještenom u tri različita nacionalna konteksta. Također, cilj je bio pokazati i da postoje određeni obrasci medijskih diskursa koji se ponavljaju kada je riječ o različitim temama, problemima ili događajima koji su smješteni u nešto drugačiji društveno-politički ili ekonomski kontekst. Preciznije, cilj je bio pokazati kako se kod istog „medijskog slučaja“ koriste različiti medijski diskursi u susjednim zemljama, ali se isti takvi diskursi rotiraju i ponavljaju već kod sljedeće teme ili događaja. Važno je samo identificirati tko smo MI, a tko su ONI, te nalazimo li se na istoj ili na suprotstavljenim stranama. Pritom je također važno ustanoviti kome je pripisana pozicija moći – nama ili njima, jer ovisno o tome jedni će biti smješteni u narativ žrtve, a drugi u narativ uspjeha, drugi će biti neprijatelji i prevaranti, drugi će biti naša kočnica, drugi će biti „krivi za sve“.

medijski diskursi ; Parada ponosa Beograd ; opći izbori BiH ; Šešelj

nije evidentirano

engleski

We and They Through Media Lenses: Media Discourses in Bosnia and Herzegovina, Croatia and Serbia

nije evidentirano

media discourses ; Gay Pride Belgrade ; general elections BiH ; Šešelj

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb : Beograd : Sarajevo: Kuća Ljudskih Prava ; Kuća ljudskih prava Beograd

2015.

978-953-57446-2-7

128

objavljeno

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti