Analiza sustava obrazovanja računovođa u Hrvatskoj i Europi (CROSBI ID 220860)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Dečman, Nikolina ; Rep, Ana
hrvatski
Analiza sustava obrazovanja računovođa u Hrvatskoj i Europi
Danas se, više nego ikad, pred računovodstvenu profesiju postavljaju visoki standardi kvalitete. Da bi se oni postigli potrebno je osigurati dobru bazu računovodstvenih znanja i vještina koje je tada potrebno kontinuirano usavršavati. Međunarodni standardi računovodstvene edukacije su se nametnuli kao svojevrsno mjerilo (benchmark) kvalitete u oblikovanju kako programa inicijalnog obrazovanja budućih računovođa tako i programa kontinuiranog tzv. cjeloživotnog učenja i profesionalnog razvoja računovodstvene profesije. U radu su provedena dva istraživanja. Rezultati prvog istraživanja, analize obilježja diplomskih studija ekonomskih fakulteta koji izučavaju računovodstvene kolegije u Hrvatskoj i regiji u usporedbi s odabranim zemljama Europe, pokazuju kako ne postoje značajne razlike u sustavu obrazovanja budućih računovođa. Provedeno je i empirijsko istraživanje na uzorku studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu smjera Računovodstvo i revizija. Studenti potvrđuju zadovoljstvo stečenim znanjima na smjeru i zalažu se za uvođenje studentske prakse. Iz perspektive studenata najvažnija znanja profesionalnih računovođa su poznavanje računovodstvenih i zakonskih propisa.
Međunarodni standardi edukacije ; profesionalni računovođa ; sustav obrazovanja ; Hrvatska ; Europa
nije evidentirano
engleski
Analysis of Accountants Education System in Croatia and Europe
nije evidentirano
International Education Standards ; professional accountants ; education system ; Croatia ; Europe
nije evidentirano