Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 774746

Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball'


Lovrić, Goran; Jeleč, Marijana
Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball' // Germanica Wratislaviensia, 133 (2011), 53-64 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 774746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball'
(Multiperspective narration as a symptom of society in Josef Haslinger's novel "Opernball")

Autori
Lovrić, Goran ; Jeleč, Marijana

Izvornik
Germanica Wratislaviensia (0435-5865) 133 (2011); 53-64

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
terorizam; prikaz društva; multiperspektivno pripovijedanje
(terrorism; description of the society; multiperspective narration)

Sažetak
U članku se obrađuje pripovjedna perspektiva u romana Josefa Haslingera "Opernball" (Bal u operi, 1995), u kojemu autor opisuje fikcionalni teroristički napad na tradicionalni bal u Bečkoj operi. Haslinger prikazuje u romanu društvo koje je ugroženo desničarskim terorizmom i koje je unutar sebe podijeljeno. Ta podijeljenost očituje se upravo u pripovjednoj perspektivi, koja je podijeljena na pet likova-pripovjedača koji predstavljaju različite slojeve i skupine austrijskog društva. Višeperspektivnost je odraz autorovih težnji da fikcionalno zbivanje prikaže na što realističniji i objektivniji način, čemu pridonosi i spominjanje stvarnih mjesta i zbivanja. Posljedica takvog načina pripovijedanja je nedostatak „objektivnog“ pripovjednog stajališta, pa se pripovjedna objektivnost, a time i poruka djela, pokušava ostvariti upravo u višestrukoj i promjenjivoj pripovjednoj perspektivi i polifonom višeglasju. Promjena pripovjedne perspektive time postaje središnje stilsko i kompozicijsko sredstvo romana, koje na temelju različitosti likova-pripovjedača omogućuje postupnu rekonstrukciju zbivanja kako na privatnom tako i na društvenom planu. Tako prikazana zbivanja postaju višeznačna i puna suprotnosti, ali se istodobno potiče čitatelja na razmišljanje i samostalno stvaranje slike o prikazanim zbivanjima i društvenim prilikama općenito.

Izvorni jezik
Ger

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Goran Lovrić (autor)

Avatar Url Marijana Jeleč (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Lovrić, Goran; Jeleč, Marijana
Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball' // Germanica Wratislaviensia, 133 (2011), 53-64 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Lovrić, G. & Jeleč, M. (2011) Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball'. Germanica Wratislaviensia, 133, 53-64.
@article{article, year = {2011}, pages = {53-64}, keywords = {terrorism, description of the society, multiperspective narration}, journal = {Germanica Wratislaviensia}, volume = {133}, issn = {0435-5865}, title = {Multiperspective narration as a symptom of society in Josef Haslinger's novel "Opernball"}, keyword = {terrorism, description of the society, multiperspective narration} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • C.E.J.S.H.