Vizualna komunikacija u naslovnicama časopisa:„Vijenac“, „Kolo“ i „Zarez“ 1999. - 2011. (CROSBI ID 220826)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Selthofer, Josipa
hrvatski
Vizualna komunikacija u naslovnicama časopisa:„Vijenac“, „Kolo“ i „Zarez“ 1999. - 2011.
Cilj je rada prikazati elemente vizualne komunikacije naslovnice časopisa, analizirajući i uspoređujući grafičke elemente putem kojih je ona ostvarena. Istraživanje je provedeno na naslovnim stranicama časopisa „Zarez“, „Vijenac“ i „Kolo“ objavljenim u razdoblju od 1999. do 2011. godine. Kriterij je odabira časopisa dostupnost građe, tematika časopisa i njegovo kulturno i društveno značenje. Istraživanjem je dokazano kako je vizualna komunikacija, na naslovnici ostvarena likovno-grafičkim elementima, različita ovisno o identitetu samog časopisa. Slikovni elementi naslovne stranice ključan su element stvaranja poruke, načina kojim časopis komunicira, stila, tona, dubine časopisa. Iako tematski vrlo slični, uspoređeni časopisi progovaraju drugačijim vizualnim jezikom. Dok je za „Zarez“ karakterističan smion i ironičan način vizualne komunikacije koji kritizira društvena zbivanja, kod „Vijenca“ je, a napose kod časopisa „Kolo“, prisutan pasivniji način komunikacije koji tek preslikava društvo i kulturu u kojoj se nalazi i o kojoj svjedoči. Usredotočen da, možda ne uplićući se, komentira opća društvena i kulturna zbivanja, nedostaje mu ključni element vizualne komunikacije koji će čitatelja već od naslovnice zaintrigirati i usmjeriti mu pozornost na časopis.
časopis; naslovna stranica; vizualna komunikacija; kultura; društvo.
nije evidentirano
engleski
Visual communication on the covers of the journals Vijenac, Kolo and Zarez
nije evidentirano
journal; cover page; visual communication; culture; society
nije evidentirano