Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 774565

Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme stoj na rukama uz okomitu plohu kod jedanaestogodišnjih učenica


Vlahović, Lidija; Babin, Bojan; Babin, Josip
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme stoj na rukama uz okomitu plohu kod jedanaestogodišnjih učenica // Proceedings Book of the 5th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology" / Grgantov, Zoran ; Krstulović, Saša ; Paušić, Jelena ; Bavčević, Tonči ; Čular, Dražen ; Kezić, Ana ; Miletić, Alen (ur.).
Split: Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia, 2015. str. 558-566 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme stoj na rukama uz okomitu plohu kod jedanaestogodišnjih učenica
(The Relation Between Motor Abilities and Handstand Against Perpendicular Surface Teaching Subject in Eleven Year Old Female Students)

Autori
Vlahović, Lidija ; Babin, Bojan ; Babin, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Proceedings Book of the 5th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology" / Grgantov, Zoran ; Krstulović, Saša ; Paušić, Jelena ; Bavčević, Tonči ; Čular, Dražen ; Kezić, Ana ; Miletić, Alen - Split : Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia, 2015, 558-566

Skup
5TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE „CONTEMPORARY KINESIOLOGY“

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28-30.08.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Učenice petih razreda ; motoričke sposobnosti ; nastavna tema stoj na rukama uz okomitu plohu ; tjelesna i zdravstvena kultura
(Fifth grade female students ; motor abilities ; handstand against perpendicular surface teaching subject ; physical education)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti motoričkih sposobnosti i reprezentativne nastavne teme Stoj na rukama uz okomitu plohu iz nastavne cjeline Igre u službenom planu i programu tjelesne i zdravstvene kulture za učenice petih razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Sukladno navedenom na uzorku od 152 učenice u dobi od 11 godina primijenjen je 21 test za procjenu motoričkih sposobnosti te 1 test za procjenu motoričkog znanja. Rezultati multiple regresijske analize ukazali su na visok stupanj povezanosti prediktorskog skupa varijabli motoričkih sposobnosti s kriterijskom varijablom Stoj na rukama uz okomitu plohu. Analiza parcijalnog doprinosa pojedinih prediktorskih varijabli u definiranju regresijskog modela ukazala je na statistički značajan doprinos kod sedam prediktorskih varijabli i to slijedom prema značajnosti: Skok udalj s mjesta, Izdržaj u visu zgibom, Stajanje na dvije noge uzdužno na klupici za ravnotežu sa zatvorenim očima, Podizanje trupa, Stajanje na jednoj nozi uzdužno na klupici za ravnotežu sa zatvorenim očima, Poligon natraške i Taping nogom. Rezultati ukazuju na važnost pri odabiru i frekvenciji nastavne teme Stoj na rukama uz okomitu plohu u procesu planiranja i programiranja nastave tjelesne i zdravstvene kulture te u kojoj će mjeri pridonijeti transformaciji pojedinih dimenzija motoričkih sposobnosti, a sve u cilju postizanja poželjnih finalnih stanja učenica. Također, rezultati ukazuju i na koje motoričke sposobnosti primarno treba utjecati da bi u procesu praćenja i vrednovanja učenice postizale što bolje rezultate pri ocjenjivanju nastavne teme Stoj na rukama uz okomitu plohu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Filozofski fakultet u Splitu,
Kineziološki fakultet, Split