Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 774317

Andragog – učitelj odraslih ili stručnjak za obrazovanje odraslih?


Jukić, Renata
Andragog – učitelj odraslih ili stručnjak za obrazovanje odraslih? // Treća međunarodna koferencija Ustanova za obrazovanje odraslih
Pečuh, Mađarska, 2015. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


Naslov
Andragog – učitelj odraslih ili stručnjak za obrazovanje odraslih?
(Andragogist - teacher for adults or an expert in adult education?)

Autori
Jukić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Treća međunarodna koferencija Ustanova za obrazovanje odraslih

Mjesto i datum
Pečuh, Mađarska, 27.-29.08.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Andragogija; andragog; kurikulum
(Andragogy; andragogist; curriculum)

Sažetak
Iako se termin andragogija spominje još od 1833. godine (Alexander Kapp), a znanstvenici se njome ozbiljnije bave od sredine 19. stoljeća, u mnogim se zemljama (pa tako i u Republici Hrvatskoj), na preddiplomskoj i diplomskoj razini, andragogija poučava tek kao jedan kolegij unutar studija pedagogije. Iz toga je razvidno kako su andragoške kompetencije osoba zaposlenih u sustavu obrazovanja odraslih često upitne i nedostatne, te se nameće potreba za organiziranjem različitih oblika obrazovanja i usavršavanja andragoga. Mnogi andragozi (u najširem smislu – osobe koje sudjeluju u procesu obrazovanja odraslih), primarno su završili učiteljski, nastavnički ili studij pedagogije, te modele rada s djecom/mladima svjesno ili nesvjesno prenose i na rad s odraslim polaznicima. Karakteristike određene životne dobi od presudne su važnosti u procesu obrazovanja, te ih svaki učitelj/nastavnik i andragog mora poznavati i uvažavati kako bi nastavni proces završio očekivanim ishodima. Za razliku od pedagoškog pristupa u kojemu učitelj/nastavnik najčešće ima dominantnu ulogu, andragoški je usmjeren na polaznika i pitanje - kako uče odrasli? Kako bismo odgovorili na to pitanje, nužno je problematizirati različitosti nastavnikova pristupa i odnosa prema učeniku, odnosno odraslom polazniku, specifičnosti načina poticanja, motiviranja i poučavanja odraslih osoba naspram djece, organizacije i evaluacije ishoda učenja i cjelokupnog nastavnog procesa. Svaka sastavnica kurikulumskog promišljanja andragoškog nastavnog procesa, zahtijeva poznavanje i uvažavanje navedenih razlika, a u skladu s već spomenutim nedostatcima formalnog andragoškog osposobljavanja, imperativ uspješnog rada svakog andragoga je cjeloživotno učenje i obrazovanje, kako na formalnoj, tako i neformalnoj i informalnoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Renata Jukić, (311821)