Razlike u funkcionalnim sposobnostima učenika prema stupnju uhranjenosti (CROSBI ID 626652)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Badrić, Marko ; Ravlić, Kristina
hrvatski
Razlike u funkcionalnim sposobnostima učenika prema stupnju uhranjenosti
Cilj rada ovog istraživanja je utvrditi razlike u funkcionalnim sposobnostima između učenika primarnog obrazovanja s obzirom na stupanj njihove uhranjenosti. U istraživanju je korišten uzorak od 129 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole, od čega 75 dječaka prosječne dobi 10, 04±0, 78 godina i 54 djevojčice prosječne dobi 9, 91±0, 59 godina. Uzorak varijabli u ovom istraživanju sastojao se antropometrijskih mjera ; tjelesna visina, tjelesna težina, kožni nabor nadlaktice, kožni nabor leđa, kožni nabor trbuha te testom za provjeru funkcionalnih sposobnosti trčanje 3 minute - F3. Na temelju izračunatog indeksa tjelesne mase (ITM), ispitanici su svrstani u tri skupine prema stupnju uhranjenosti: normalna tjelesna masa, prekomjerna tjelesna masa i pretili. Značajnost razlika između formiranih subuzoraka prema stupnju uhranjenosti i funkcionalnih sposobnosti testirana je t-testom za nezavisne uzorke. Rezultati pokazuju da se nešto više od 4% djevojčica smatra pretilima, što je manje u odnosu na pretile dječake gdje se podaci kreću oko 9%. Isto tako manji je postotak djevojčica sa prekomjernom tjelesnom težinom u odnosu na dječake. Gledajući ispitanike prema stupnju uhranjenosti vidljivo je da je 30 % učenika oba spola prekomjerno teško i pretilo. Dobiveni rezultati pokazuju da se kod oba subuzorka učenici značajno razlikuju u razini funkcionalnih sposobnosti prema stupnju uhranjenosti te da učenici koji imaju prekomjernu tjelesnu težinu ili su pretili imaju značajno slabije rezultate u funkcionalnim sposobnostima. Temeljem rezultata istraživanja može se zaključiti da dječaci i djevojčice koji su pretili ili imaju prekomjernu tjelesnu težinu imaju slabije razvijene funkcionalne sposobnosti.
indeks tjelesne mase; učenici; funkcionalne sposobnosti; pretilost; primarno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Differences in functional abilities of pupils according to nutritional status
nije evidentirano
body mass index; students; primary education; obesity; functional abilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
540-547.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Contemporary Kinesiology 2015
Zoran, Grgantov ; Saša, Krstulović ; Jelena, Paušić ; Tonči, Bavčević ; Dražen, Čular ; Ana, Kezić ; Alen, Miletić
Split: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu
1847-0149
Podaci o skupu
5TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE „CONTEMPORARY KINESIOLOGY“
poster
01.01.2015-01.01.2015
Split, Hrvatska