Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 773778

Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi


Brković, Irma; Strnad-Jerbić, Silva; Dujić, Natalia; Kovač, Diana; Maljković, Marija; Keresteš, Gordana; Hjelmquist, Erland; Tjus, Tomas
Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet u Zagrebu, 2015. str. 123-123 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi
(Cognitive abilities and socioeconomic status as predictors of reading and writing skills in early school age)

Autori
Brković, Irma ; Strnad-Jerbić, Silva ; Dujić, Natalia ; Kovač, Diana ; Maljković, Marija ; Keresteš, Gordana ; Hjelmquist, Erland ; Tjus, Tomas

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet u Zagrebu, 2015, 123-123

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.-18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kognitivne sposobnosti; vještine čitanja; vještine pisanja
(Cognitive abilities; reading skills; writing skills)

Sažetak
U literaturi se susrećemo s kontradiktornim kako teorijskim razmatranjima, tako i empirijskim nalazima o odnosu kognitivnih sposobnosti s jedne te vještina usmenog i pisanog jezika s druge strane. U ovom istraživanju ispitali smo neverbalne sposobnosti te vještine čitanja i pisanja 124 učenika drugih i 106 učenika trećih razreda osnovne škole. Primijenili smo Naglierijev neverbalni test sposobnosti (NNAT), koji je kratka, kulturalno neovisna mjera opće inteligencije, čiji rezultat je visoko zasićen g- faktorom. Vještine čitanja i pisanja ispitane su testovima Nizovi riječi, Diktat i Razumijevanja čitanja. Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je prediktivnost obrazovanja oba roditelja i kognitivnih sposobnosti za mjere čitanja i pisanja, uz kontrolu spola djeteta. U drugim razredima se pokazalo da su obrazovanje očeva i kognitivne sposobnosti značajni prediktori rezultata na testu Razumijevanje čitanja. U trećim razredima su se kognitivne sposobnosti također pokazale kao značajan prediktor rezultata u testu Razumijevanje čitanja. Majčino obrazovanje nije se pokazalo značajnim prediktorom vještina čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb