Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi (CROSBI ID 626521)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brković, Irma ; Strnad-Jerbić, Silva ; Dujić, Natalia ; Kovač, Diana ; Maljković, Marija ; Keresteš, Gordana ; Hjelmquist, Erland ; Tjus, Tomas
hrvatski
Kognitivne sposobnosti i socioekonomski status kao prediktori vještina čitanja i pisanja u ranoj školskoj dobi
U literaturi se susrećemo s kontradiktornim kako teorijskim razmatranjima, tako i empirijskim nalazima o odnosu kognitivnih sposobnosti s jedne te vještina usmenog i pisanog jezika s druge strane. U ovom istraživanju ispitali smo neverbalne sposobnosti te vještine čitanja i pisanja 124 učenika drugih i 106 učenika trećih razreda osnovne škole. Primijenili smo Naglierijev neverbalni test sposobnosti (NNAT), koji je kratka, kulturalno neovisna mjera opće inteligencije, čiji rezultat je visoko zasićen g- faktorom. Vještine čitanja i pisanja ispitane su testovima Nizovi riječi, Diktat i Razumijevanja čitanja. Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je prediktivnost obrazovanja oba roditelja i kognitivnih sposobnosti za mjere čitanja i pisanja, uz kontrolu spola djeteta. U drugim razredima se pokazalo da su obrazovanje očeva i kognitivne sposobnosti značajni prediktori rezultata na testu Razumijevanje čitanja. U trećim razredima su se kognitivne sposobnosti također pokazale kao značajan prediktor rezultata u testu Razumijevanje čitanja. Majčino obrazovanje nije se pokazalo značajnim prediktorom vještina čitanja i pisanja.
kognitivne sposobnosti; vještine čitanja; vještine pisanja
nije evidentirano
engleski
Cognitive abilities and socioeconomic status as predictors of reading and writing skills in early school age
nije evidentirano
cognitive abilities; reading skills; writing skills
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-123.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
predavanje
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska