"Naglasak" u osnovnoj školi (CROSBI ID 396939)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Gusak Bilić, Ivana
Vlašić Duić, Jelena
Alerić, Marko
hrvatski
"Naglasak" u osnovnoj školi
Ciljevi su ovoga istraživanja sljedeći: (1) utvrditi koliko pravogovor treba biti zastupljen u nastavi prema dokumentima, osobito u usporedbi s pravopisom i gramatikom, te što se konkretno od učenika očekuje ; (2) provjeriti jesu li udžbenici izrađeni na tragu istih dokumenata i koje su konkretne spoznaje o naglascima hrvatskoga jezika izložene učenicima ; (3) saznati u kojoj je mjeri pravogovor zastupljen u nastavi hrvatskoga jezika i koji je opći stav nastavnika hrvatskoga jezika prema nastavnoj jedinici Naglasak ; (4) provjeriti odnos teorije i prakse, odnosno postoji li razlika u učenika koji su učili o naglascima hrvatskoga jezika i onih koji to nisu. Rezultati su opisno prikazani i popraćeni neparametrijskim statističkim testovima. Iz njih proizlazi sljedeće: (1) govorna i pisana komunikacija na prvome su mjestu odgojno-obrazovna procesa, a od učenika se najprije očekuje prepoznavanje i pravilna uporaba naglasaka u govorenju i čitanju ; (2) udžbenici su izrađeni na tragu dokumenata, ali konkretno znanje koje je u njima izloženo djelomično se podudara ; (3) pravogovor nije u jednakoj mjeri zastupljen u nastavi hrvatskoga jezika, što je popraćeno i stavom nastavnika ; (4) učenici kontrolne i ciljane skupine natpolovično su negativno riješili ispit znanja, a razlika među njihovim rezultatima nije statistički značajna.
naglasak; osnovnoškolska nastava; kurikul; nastavnici; učenici
nije evidentirano
engleski
Elementary school "accent"
nije evidentirano
accent; elementary school teaching; curriculum; teachers; pupils
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71
13.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb