Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 773183

Kritički osvrt na kurikulum nastave matematike u kurikulumu primarnog obrazovanja


Đuranović, Marina; Klasnić, Irena
Kritički osvrt na kurikulum nastave matematike u kurikulumu primarnog obrazovanja // Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 109-121 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kritički osvrt na kurikulum nastave matematike u kurikulumu primarnog obrazovanja
(A critical evaluation of the mathematics curriculum as a part of the primary education curricull)

Autori
Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 109-121

ISBN
978-953-7210-24-3

Skup
3rd International Conference on Advanced and Systematic Research ; Kurikulum ranog odgoja i obveznog obrazovanja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12-14. 11. 2009

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Škola ; učenik ; učitelj ; poučavanje ; školsko ozračje ; primarno obrazovanje ; nastava matematike
(School ; pupil ; teacher ; teaching ; school environment ; primary education ; math teaching)

Sažetak
U suvremenoj školi bitno se mijenja uloga učenika, kao i uloga učitelja. Za razliku od tradicionalne škole u kojoj je bio objekt odgojnog i obrazovnog procesa, učenik postaje subjekt i njegov aktivni sudionik. Kvalitetan i dobro osmišljen kurikulum trebao bi omogućiti učenicima aktivno stjecanje znanja, dok bi uloga učitelja bila organizirati, usmjeravati, poticati, pratiti i vrednovati njihov rad. Nastava bi tada bila izazovna, zanimljiva i prilagođena individualnim potrebama učenika. Učenici su učiteljima partneri u planiranju, organiziranju i izvođenju kurikuluma, te na taj način zajedno preuzimaju odgovornost za postignute rezultate. Poznato je da djeca imaju urođenu sposobnost učenja i da u prirodnoj sredini uče vrlo brzo i lako. Postavlja se pitanje zašto u školi nailaze na tako velike poteškoće, a osobito u nastavi matematike? Odgovor je možda u načinu i metodama poučavanja tradicionalne škole u kojoj su učenici stjecali znanje rascjepkano na nastavne predmete između kojih nije bilo korelacije. Najnovija istraživanja došla su do spoznaja da učenici svijet doživljavaju i spoznaju cjelovito, stoga škola mora sadržaje nastavnih programa integrirati. Ovakav pristup učenju potiče istovremeni razvoj svih odgojnih područja: intelektualnog, moralnog, estetskog, radnog i tjelesnog. Većina europskih država ulaže velike napore u što kvalitetniju izradu i provedbu kurikuluma na svim razinama obrazovanja. Kurikulum početne nastave matematike neke zemlje Europe uspješno su osmislile i integrirale ga s drugim nastavnim predmetima. Nažalost, čini se da kod nas to još uvijek nije tako, te je potrebno uložiti dodatne napore da se situacija promijeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Hrvatski studiji, Zagreb