Utjecaj vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika (CROSBI ID 396822)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Đuranović, Marina
Previšić, Vlatko
Previšić, Vlatko
hrvatski
Utjecaj vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika
Doktorski rad bavi se utjecajem vršnjaka na rizično socijalno ponašanje učenika (adolescenata). Općepoznata je činjenica da adolescenti većinu svog slobodnog vremena provode u društvu vršnjaka. Utjecaj vršnjačkih skupina nije uvijek pozitivan. U radu se, naglašavajući negativan vršnjački utjecaj, opisuje 18 oblika rizičnih socijalnih ponašanja koje učenici najčešće manifestiraju pod utjecajem vršnjaka (bježanje s nastave, fizička, verbalna i socijalna agresivnost, nediscipliniranost, prkos, krađa, laganje, varanje, skitnja, povodljivost, uništavanje školske imovine, pušenje, konzumiranje droga, pijenje alkoholnih pića, rizično seksualno ponašanje, rizična ponašanja na internetu i kockanje). Doktorski rad temeljen je na empirijskom istraživanju čiji je cilj bio usmjeren na ispitivanje utjecaja vršnjačkih grupa na fenomenologiju rizičnih socijalnih ponašanja učenika srednjih škola. Uz deskriptivnu statistiku, provedeni su i postupci jednosmjerne analize varijance (ANOVA), a s ciljem otkrivanja latentne dimenzionalnosti prostora manifestnih varijabli rizičnog socijalnog ponašanja s obzirom na utjecaj vršnjaka primijenjena je faktorska analiza ; metoda glavnih komponenata (GK Kriterij ; Scree Plot, Promax rotacija). Budući da su u svijetu, a posebno u Hrvatskoj, istraživanja u području poremećaja u ponašanju, socijalnog funkcioniranja, rizičnih i zaštitnih čimbenika nedostatna, rezultati istraživanja doprinose metodologiji znanstvenoga istraživanja u području pedagoške prevencije i resocijalizacije, novim znanstvenim spoznajama, kao i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi.
adolescent; vršnjačke skupine; utjecaj vršnjaka; rizično socijalno ponašanje; pedagoška prevencija
nije evidentirano
engleski
Peer influence on pupils' social risk behaviour
nije evidentirano
adolescent; peer groups; peer influence; risky social behaviour; pedagogical prevention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
278
18.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb