Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 772588

Neverbalna komunikacija u nastavi inoga jezika


Carović, Ines; Salak, Tanja
Neverbalna komunikacija u nastavi inoga jezika // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova / Čilaš Mikulić, Marica i Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet u Zagrebu, FF- press, 2014. str. 57-68


Naslov
Neverbalna komunikacija u nastavi inoga jezika
(Nonverbal communication in the classroom)

Autori
Carović, Ines ; Salak, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova

Urednik/ci
Čilaš Mikulić, Marica i Juričić, Antonio-Toni

Izdavač
Filozofski fakultet u Zagrebu, FF- press

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
57-68

ISBN
978-953-175-542-9

Ključne riječi
Neverbalna komunikacija, lektor, HJ2, kultura, lažni prijatelji
(Nonverbal communication, foreign language teacher, Croatian as second or foreign language, culture, false friends)

Sažetak
Rad se bavi neverbalnom komunikacijom u razredu, točnije, neverbalnom komunikacijom u radu s odraslim osobama koje uče ini jezik. Pretpostavlja se da oko dvije trećine poruke čine upravo neverbalni znakovi. Neverbalna je komunikacija važna za mnoga zanimanja, ali i za svakodnevni život: pomaže procijeniti naklonost sugovornika ili tumačiti (a katkad i kontrolirati) uzgovorne znakove koji utječu na prvi dojam. Za lektora inoga jezika neverbalna komunikacija ima i dodatnu važnost. Naime, kada se jezik poučava u izvornome okruženju, lektor se najčešće susreće s heterogenim skupinama – skupinama koje čine ljudi iz različitih zemalja i iz različitih kultura. Lektor u takvim situacijama treba imati određenu kulturološku kompetenciju. Treba poznavati kulture iz kojih dolaze njegovi studenti, a jedan je aspekt svake kulture i neverbalna komunikacija. Budući da se neverbalna komunikacija razlikuje od kulture do kulture, poznavanje razlika može spriječiti moguće nesporazume ili neugodnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-0000000-0785 - Proizvodnja i percepcija govora (Marko Liker, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ines Carović, (297991)

Citiraj ovu publikaciju

Carović, Ines; Salak, Tanja
Neverbalna komunikacija u nastavi inoga jezika // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova / Čilaš Mikulić, Marica i Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet u Zagrebu, FF- press, 2014. str. 57-68
Carović, I. & Salak, T. (2014) Neverbalna komunikacija u nastavi inoga jezika. U: Čilaš Mikulić, Marica i Juričić, Antonio-Toni (ur.) Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova. Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, FF- press, str. 57-68.
@inbook{inbook, year = {2014}, pages = {57-68}, keywords = {nonverbal communication, foreign language teacher, Croatian as second or foreign language, culture, false friends}, isbn = {978-953-175-542-9}, title = {Nonverbal communication in the classroom}, keyword = {nonverbal communication, foreign language teacher, Croatian as second or foreign language, culture, false friends}, publisher = {Filozofski fakultet u Zagrebu, FF- press}, publisherplace = {Zagreb} }