Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 771798

Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne aksioznosti i školskog uspjeha


Mršić, Ivona
Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne aksioznosti i školskog uspjeha 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne aksioznosti i školskog uspjeha
(The relationship of teacher and parental school involvement, test anxiety and school achievement)

Autori
Mršić, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
17.06.

Godina
2015

Stranica
36

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Ispitna anksioznost; potpora i kontrola profesora i roditelja; školski uspjeh
(Test anxiety; parental and professors' support and monitoring; school achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost procjena uključenosti profesora i roditelja u školu, školskog uspjeha i ispitne anksioznosti te razlike u navedenim varijablama s obzirom na spol. Ispitivanje je provedeno na 204 učenika prvih razreda triju gimnazijskih škola. Korišteni mjerni instrumenti su: Podljestvica ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), Ljestvica odnosa profesor-učenik konstruirana za potrebe ovog istraživanja koja je kod učenika rezultirala s dvije komponente (potpora i kontrola profesora), zatim Ljestvica uključenosti roditelja u školu (Regner, Loose i Dumas, 2009) koja je također rezultirala s dvije komponente (potpora i kontrola roditelja), te mjere objektivnog i subjektivnog školskog uspjeha. Utvrđeno je kako učenice, u odnosu na učenike, imaju veću prosječnu ocjenu iz hrvatskog jezika, zadovoljnije su sobom kao učenikom, imaju veću razinu ispitne anksioznosti, procjenjuju veću potporu roditelja, ali i kontrolu profesora što je djelomično u skladu s očekivanjima. Kao što je pretpostavljeno, učenici koji izvještavaju o većoj razini ispitne anksioznosti i potpori profesora procjenjuju boljim svoj školski uspjeh. Učenici koji procjenjuju veću potporu roditelja zadovoljniji su sobom kao učenikom, dok oni koji izvještavaju o većoj kontroli roditelja imaju slabiju prosječnu ocjenu iz matematike. Kod uključenosti roditelja i profesora, potpora profesora jedini je značajan prediktor opće prosječne ocjene i zadovoljstva. Potpora i kontrola roditelja, kao i kontrola profesora nisu se pokazale značajnim prediktorima školskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb