Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 771791

Uloga pozitivnih akademskih emocija u školskom postignuću učenika srednjih škola


Brdovčak, Barbara
Uloga pozitivnih akademskih emocija u školskom postignuću učenika srednjih škola 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Uloga pozitivnih akademskih emocija u školskom postignuću učenika srednjih škola
(The role of positive academic emotions in academic achievement of high school students)

Autori
Brdovčak, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
14.07.

Godina
2015

Stranica
39

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Neposredni voditelj
Hanzec, Ivana

Ključne riječi
Pozitivne akademske emocije ; školsko postignuće ; strategije učenja ; akademska kontrola ; akademska samoefikasnost
(Positive academic emotions ; academic achievement ; learning strategies ; academic control ; academic self-efficacy)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost pozitivnih akademskih emocija sa školskim postignućem učenika te provjeriti eventualni medijacijski učinak strategija učenja (elaboracije i ponavljanja), akademske kontrole i samoefikasnosti u odnosu pozitivnih akademskih emocija vezanih uz boravak na nastavi i uz učenje i školskog postignuća učenika. U istraživanju je sudjelovalo 513 učenica i učenika drugih i trećih razreda srednjih škola. Pozitivne akademske emocije vezane uz boravak na nastavi i uz učenje ispitane su Upitnikom emocija postignuća, strategije učenja Upitnikom motivacijskih strategija učenja, akademska kontrola Skalom percipirane akademske kontrole te akademska samoefikasnost Upitnikom samoefikasnosti za djecu. Kao mjera školskog postignuća korištena je procjena ukupnog prosjeka ocjena na kraju školske godine. Dobiveni rezultati pokazali su statistički značajne pozitivne korelacije među svim varijablama uključenim u analizu, izuzev povezanosti strategije ponavljanja s akademskom kontrolom i školskim postignućem koje su bile niske i statistički neznačajne. Na osnovu pozitivnih akademskih emocija moguće je predviđati školski uspjeh učenika, pri čemu se akademska kontrola pokazala djelomičnim, a akademska samoefikasnost potpunim medijatorom u povezanosti emocije nade vezane uz boravak na nastavi i školskog postignuća, dok su se i akademska kontrola i samoefikasnost pokazale djelomičnim medijatorima u povezanosti emocije ponosa vezane uz učenje i školskog postignuća.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Barbara Brdovčak, (356055)