CLUSTER "SLAVONIAN BASKET" AS THE BACKBONE OF TOURISM DEVELOPMENT IN THE REGION OF SLAVONIA (CROSBI ID 626224)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Biljana ; etrović, Tanja
engleski
CLUSTER "SLAVONIAN BASKET" AS THE BACKBONE OF TOURISM DEVELOPMENT IN THE REGION OF SLAVONIA
Pod klasterizacijom danas podrazumijevamo interesno povezivanje gospodarskih subjekata radi ostvarivanja zajedničkih ciljeva, uključujući umrežavanja na geografskoj, horizontalnoj i vertikalnoj razini. Gledajući u svjetskim okvirima, organizacijsko umrežavanje postaje dominantnim organizacijskim oblikom 21. stoljeća. Pri tome, a radi dobivanja većih potpora od strane državnog i javnog sektora, u klastere se često, uz gospodarske subjekte, umrežavaju i različite institucije poput vladinih organizacija, sveučilišta i dr., čime, uz ekonomsku, na značaju dobiva i njihova društvena dimenzija. U turističkom sektoru, pojam „umrežavanja“ najčešće se odnosi na suradnju između gospodarskih subjekata međusobno, ali i sa državnim, odnosno javnim sektorom, što je, između ostalog, uvjetovano, nesigurnošću potražnje, nestabilnošću ponude, potebom za racionalizacijom troškova, boljim iskorištavanjem ljudskih potencijala, većom efikasnošću marketinških aktivnosti i dr. Kad je riječ o regiji Slavonija kao turističkom odredištu, kao primjer dobre prakse može se izdvojiti turistički klaster „Slavonska košarica“ koji je u sklopu aktivnosti predviđenih master planom turističkog razvoja, izrađenog od strane zagrebačkog Instituta za turizam, osnovao 2011. grad Slavonski Brod. Već 2012. klaster je postao regionalnim te danas umrežava više od stotinu proizvođača hrane, pića i rukotvorina ; pružatelja turističkih usluga, kao i javnih institucija s područja svih pet slavonskih županija. Cilj rada bit će kroz primarno istraživanje koje će se provesti među članovima klastera ustvrditi je li članstvo u klasteru, za što je uvjet plaćanje godišnje članarine svakog člana ponaosob, opravdalo očekivanja umreženih subjekta i u kojem se segmentu, kad je riječ o zajedničkim marketinškim aktivnostima, očekuje povećanje efikasnosti.
clusters; tourism; regionalization; networking; marketing
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-112.
2015.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mašek Tonković, Anka
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
1848-9559
Podaci o skupu
4. Međunarodni znanstveni simpozij Gospodarstvo istočne Hrvatske - vizija i razvoj
predavanje
21.05.2015-23.05.2015
Osijek, Hrvatska