Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva (CROSBI ID 396631)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Novak, Marvi
Piršl, Elvi
hrvatski
Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva
Učenje u nastavi prirode i društvo zasniva se na istraživanju i otkrivanju, odnosno na iskustvenom učenju. Stoga, se u teorijskom dijelu diplomskog rada posebna pažnja posvetila izvanučioničkoj i izvanučioničko-istraživačkoj nastavi. Izvanučionička nastava je oblik nastave koji podrazumijeva ostvarivanje planiranih programskih sadržaja izvan škole. Cilj izvanučioničke nastave je učenje otkrivanjem u neposrednoj životnoj stvarnosti, u kojoj se učenici susreću s prirodnom i kulturnom okolinom, ljudima koji u njoj žive i koji su utjecali na okolinu. Rad izvan škole potiče radost otkrivanja, istraživanja i stvaranja, pogodan je za timski rad, utječe na stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine te potiče intelektualna čuvstva. Pri organizaciji ovoga oblika rada valja voditi računa o interesima, mogućnostima i sposobnostima učenika. Nastava koje se temelji na istraživačkom učenju usmjerena je ne samo na trajnijem, sistematičnijem i zanimljivijem usvajanju znanja, već i na razvijanju vještina, sposobnosti i stavova. Izvanučionička istraživačka nastava može se odvijati na različitim mjestima i prostorima kao što su, na primjer: prometnica, kulturno povijesne ustanove, knjižnica, banka, zdravstvene ustanove, školsko dvorište, šuma, livada i druga. Vrijeme trajanja izvanučioničke istraživačke nastave varira od jednog do nekoliko sati, ali i do pola dana, cijelog dana ili nekoliko dana. Najčešći oblici rada u istraživačkoj izvanučioničkoj nastavi su samostalno istraživanje učenika, rad u skupini, rad u paru individualni, a nešto manje frontalni oblik rada. Učenici mogu sadržaje prirode i društva spoznavati na tri načina: osjetilno, osobnim iskustvom i riječima. U metodičkom dijelu ovog diplomskog rada opisane su etape realizacije izleta Istarskom županijom od samog planiranja izleta, njegove provedbe do povratka u učionici. Cilj ovog izleta bio je upoznati učenike s tipičnostima pojedinih mjesta i gradova u Istri, povezati naučeno s viđenim te potaknuti ih na razmišljanje, zaključivanje i otkrivanje. Na temelju provedenog razgovora s učenicima saznali smo da je školski izlet bio vrlo uspješan i ostavio pozitivan utisak, a učitelj je primijetio da su usvojena znanja tijekom izleta jasnija, trajnija i sistematičnija.
izvanučionička nastava; vrste izvanučioničke nastave; čimbenici izvanučioničke nastave; izvanučionička istraživačka nastava; samostalno istraživanje učenika
nije evidentirano
engleski
Outdoor research classes in teaching science
nije evidentirano
outdoor classes; types of outdoor classes; factors of outdoor classes; research outdoor classes; pupils' individual research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
79
27.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet u Rijeci
Rijeka