Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva (CROSBI ID 396631)

Ocjenski rad | diplomski rad

Novak, Marvi Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva / Piršl, Elvi (mentor); Rijeka, Učiteljski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Novak, Marvi

Piršl, Elvi

hrvatski

Izvanučionička istraživačka nastava prirode i društva

Učenje u nastavi prirode i društvo zasniva se na istraživanju i otkrivanju, odnosno na iskustvenom učenju. Stoga, se u teorijskom dijelu diplomskog rada posebna pažnja posvetila izvanučioničkoj i izvanučioničko-istraživačkoj nastavi. Izvanučionička nastava je oblik nastave koji podrazumijeva ostvarivanje planiranih programskih sadržaja izvan škole. Cilj izvanučioničke nastave je učenje otkrivanjem u neposrednoj životnoj stvarnosti, u kojoj se učenici susreću s prirodnom i kulturnom okolinom, ljudima koji u njoj žive i koji su utjecali na okolinu. Rad izvan škole potiče radost otkrivanja, istraživanja i stvaranja, pogodan je za timski rad, utječe na stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine te potiče intelektualna čuvstva. Pri organizaciji ovoga oblika rada valja voditi računa o interesima, mogućnostima i sposobnostima učenika. Nastava koje se temelji na istraživačkom učenju usmjerena je ne samo na trajnijem, sistematičnijem i zanimljivijem usvajanju znanja, već i na razvijanju vještina, sposobnosti i stavova. Izvanučionička istraživačka nastava može se odvijati na različitim mjestima i prostorima kao što su, na primjer: prometnica, kulturno povijesne ustanove, knjižnica, banka, zdravstvene ustanove, školsko dvorište, šuma, livada i druga. Vrijeme trajanja izvanučioničke istraživačke nastave varira od jednog do nekoliko sati, ali i do pola dana, cijelog dana ili nekoliko dana. Najčešći oblici rada u istraživačkoj izvanučioničkoj nastavi su samostalno istraživanje učenika, rad u skupini, rad u paru individualni, a nešto manje frontalni oblik rada. Učenici mogu sadržaje prirode i društva spoznavati na tri načina: osjetilno, osobnim iskustvom i riječima. U metodičkom dijelu ovog diplomskog rada opisane su etape realizacije izleta Istarskom županijom od samog planiranja izleta, njegove provedbe do povratka u učionici. Cilj ovog izleta bio je upoznati učenike s tipičnostima pojedinih mjesta i gradova u Istri, povezati naučeno s viđenim te potaknuti ih na razmišljanje, zaključivanje i otkrivanje. Na temelju provedenog razgovora s učenicima saznali smo da je školski izlet bio vrlo uspješan i ostavio pozitivan utisak, a učitelj je primijetio da su usvojena znanja tijekom izleta jasnija, trajnija i sistematičnija.

izvanučionička nastava; vrste izvanučioničke nastave; čimbenici izvanučioničke nastave; izvanučionička istraživačka nastava; samostalno istraživanje učenika

nije evidentirano

engleski

Outdoor research classes in teaching science

nije evidentirano

outdoor classes; types of outdoor classes; factors of outdoor classes; research outdoor classes; pupils' individual research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

27.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija