Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinak čitalačkih kompetencija na postignuće u TIMSS matematičkim zadacima (CROSBI ID 626207)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Buljan Culej, Jasminka ; Gudelj, Marija Učinak čitalačkih kompetencija na postignuće u TIMSS matematičkim zadacima // Knjiga sažetaka, Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija, Izdavač Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu / I. Prskalo, V. Horvat, M. Badrić et al. (ur.). Zagreb, 2015. str. 173-173

Podaci o odgovornosti

Buljan Culej, Jasminka ; Gudelj, Marija

hrvatski

Učinak čitalačkih kompetencija na postignuće u TIMSS matematičkim zadacima

Istraživanja TIMSS i PIRLS provedena su u Hrvatskoj prvi put tijekom 2011. godine na reprezentativnom uzorku učenika četvrtih razreda osnovnih škola koji je uključivao 4545 učenika iz 292 četvrta razreda, odnosno u istraživanju su sudjelovale 152 osnovne škole. Istraživanjem PIRLS provjeravale su se čitalačke kompetencije, dok su se istraživanjem TIMSS provjeravale matematičke kompetencije na istom uzorku učenika. Ovim kvantitativnim istraživanjem željeli smo analizirati povezanost usvojenosti kompetencije čitanja i uspjeh postignut u matematici. Da bismo utvrdili povezanost čitalačkih kompetencija s razumijevanjem pročitanih matematičkih zadataka, primijenili smo metodu analize jezične kompleksnosti na svim provedenim matematičkim zadatcima te smo ih razvrstali u tri skupine: niska, srednja i visoka razina čitalačke kompleksnosti zadatka. Postavljena hipoteza glasi: učenici koji su bili vrlo uspješni u čitalačkim kompetencijama imat će približno iste rezultate na matematičkim zadacima, neovisno o razini čitalačke kompleksnosti matematičkoga zadatka, odnosno učenici uspješni u čitanju bit će uspješni i u matematici. Kod definiranja uspješnosti koristili smo TIMSS i PIRLS skalu postignuća na nacionalnoj razini koja je dobivena uporabom višedimenzionalnog IRT modela za sve tri ispitivane kompetencije. Podaci o uspješnosti usvojenosti kompetencija prikupljani su standardiziranim ispitima razvijenim za potrebe istraživanja TIMSS i PIRLS. Nakon skaliranja zadataka prema zahtjevnosti čitanja, zadatke smo povezali s postignutim rezultatima. Korelacije su izračunate s grupnim varijablama nakon dvofaktorske analize varijance s ponavljanjem. Dobiveni rezultati potvrdili su postavljenu hipotezu.

čitanje; matematika; PIRLS; postignuće; TIMSS

nije evidentirano

engleski

The Impact of Reading Abilities on TIMSS Mathemathics Achievement

nije evidentirano

achievement; mathematics; PIRLS; reading; TIMSS

nije evidentirano

Podaci o prilogu

173-173.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka, Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, međunarodna znanstvena konferencija, Izdavač Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

I. Prskalo, V. Horvat, M. Badrić et al.

Zagreb:

Podaci o skupu

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija