Radna terapija kod djece s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem (CROSBI ID 396552)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Marija
Kostović-Srzentić, Mirna
hrvatski
Radna terapija kod djece s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem
Poremećaj pažnje s hiperaktivnošću neurorazvojni je poremećaj koji se javlja u dječjoj dobi, a može se nastaviti i kroz mladenaštvo i zrelu dob. Karakteriziraju ga hiperaktivnost, impulzivnost i nedostatak pažnje. Osim glavnih simptoma često su prisutni problemi organiziranja i planiranja, problemi spavanja, emocionalni problemi, disfunkcije senzorne integracije, problemi u komunikaciji, govoru i mišljenju. Uzroci nastanka poremećaja nisu sasvim razjašnjeni, a neke od mogućih pretpostavki su biološki uzroci, loši interpersonalni odnosi u obitelji, utjecaj genetskih faktora te okolišni čimbenici. U dijagnostici je važno uzeti u obzir osobnu i obiteljsku anamnezu, prisutnost simptoma prije 7. godine života te prisutnost 6 ili više simptoma nepažnje i hiperaktivnosti/impulzivnosti prema DSM-IV klasifikaciji. U dijagnostici se koriste i razne standardizirane procjene te upitnici za roditelje i nastavnike. Radni terapeut u svojoj intervenciji može koristiti klijent centrirani pristup te model humane okupacije i na klijenta orijentirani model. Osim standardiziranih procjena, radni terapeut promatra dijete i njegovo funkcioniranje u aktivnostima dnevnog života. Time dobiva uvid u poteškoće koje dijete može imati u obavljanju aktivnosti samozbrinjavanja, produktivnosti i slobodnog vremena. Također, dijete samo i u suradnji sa roditeljima procjenjuje koje su mu aktivnosti bitne i u kojima ima probleme u izvođenju. Kao najčešće intervencije koriste se terapija senzorne integracije, bihevioralno-kognitivna terapija, trening pažnje i koncentracije te tehnike opuštanja. Važno je da dijete, ukoliko postoji interes, ima mogućnost sudjelovanja u sportskim aktivnostima i grupnim aktivnostima u kojima je bitna interakcija sa ostalom djecom. Roditelji su neizostavan dio svake terapije i oni naučene strategije prenose u svakodnevnicu. Radno i školsko okružje treba biti potpuno prilagođeno djetetu kako ne bi djelovalo ometajuće, već da omogućava djetetu postizanje što je moguće veće funkcionalnosti.
Radna terapija; Poremećaj pažnje; Hiperaktivnost
nije evidentirano
engleski
Occupational therapy in children with attention deficit disorder / hyperactivity disorder
nije evidentirano
Occupational therapy; Attention deficit disorder; Hyperactivity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
08.04.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Zdravstveno veleučilište
Zagreb