Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 771029

Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika


Šimunović, Zrinka; Svalina, Vesna
Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Balić, Vito ; Radica, Davorka (ur.).
Split: Umjetnička akademija u Splitu, 2016. str. 45-68 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika
(Musical Pedagogy Approaches From the Teachers’ Perspective)

Autori
Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Balić, Vito ; Radica, Davorka - Split : Umjetnička akademija u Splitu, 2016, 45-68

ISBN
978-953-6617-37-1

Skup
Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga ; 4TH International Symposium of Music Pedagogues

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 15.- 17. 5. 2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Glazbeno-pedagoški pristupi ; nastava glazbe ; osnovna općeobrazovna škola ; nastavnici glazbe
(Approaches in music education ; music lessons ; primary and lower secondary school ; music teachers)

Sažetak
U radu je opisano istraživanje koje je provedeno s ciljem dobivanja odgovora na pitanja koliko su nastavnici glazbene kulture i nastavnici glazbene umjetnosti zaposleni u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama upoznati s različitim pedagoškim i glazbeno- pedagoškim pristupima te što podrazumijevaju pod kvalitetnom nastavom glazbe. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupak smo koristili anketiranje i procjenjivanje, a kao instrument anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristili smo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Rezultati istraživanja pokazali su kako nastavnici glazbe najbolje poznaju glazbeno-pedagoške pristupe Pavela Rojka i Carla Orffa, a najviše se slažu s izjavama koje predstavljaju pristupe Zoltana Kodálya i Carla Orffa. Nastavnici se slažu s tvrdnjama onih pedagoga koji pod suvremenom, kvalitetnom školom podrazumijevaju školu u kojoj se dijete promatra kao cjelovita osoba, u kojoj se naglasak stavlja na neposredno iskustvo, a nastava se zasniva na radoznalosti i aktivnosti učenika. Važno je da se u školi razvija kod djece ljubav prema glazbi, interes za lijepu i kvalitetnu glazbu, odnosno pobuđuje volja za pjevanjem i muziciranjem. Nastavnici smatraju da je glazba važna za razvoj dječjega karaktera i socijalnih odnosa. Zato s glazbenim obrazovanjem treba krenuti što ranije. U glazbene aktivnosti djeca se trebaju uključivati prije svega zbog toga što osjećaju zadovoljstvo dok ih izvode. Cilj glazbene nastave treba biti odgoj kompetentnoga i kritičnoga slušatelja i poznavatelja glazbe, a zadatak slušanje i upoznavanje glazbe, posebno umjetničkih radova. Učenici, osim što trebaju doseći visoku razinu glazbenoga ukusa, trebaju biti u stanju razlikovati ozbiljno i umjetničko od zabavnoga i trivijalnoga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek