Povezanost točnosti metakognitivnih procjena sa znanjem i ciljnim orijentacijama studenata (CROSBI ID 626142)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara ; Bajšanski, Igor ; Trošelj, Marin ; Tkalčić, Mladenka
hrvatski
Povezanost točnosti metakognitivnih procjena sa znanjem i ciljnim orijentacijama studenata
Istraživanje metakognicije, posebno istraživanje točnosti metakognitivnog procjenjivanja, odnosno uspješnosti određivanja stupnja vlastitog znanja, pamćenja i razumijevanja najčešće se provodilo u laboratorijskim uvjetima. Međutim, važno je utvrditi kakva je uspješnost metakognitivnog procjenjivanja u realnom kontekstu akademskog učenja, jer se može pretpostaviti da će točnost procjenjivanja vlastitog znanja bitno utjecati na ishode procesa učenja. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati točnost metakognitivnog procjenjivanja vlastitog znanja studenata na kolegiju Uvod u psihologiju i to na početku i na kraju semestra. Na početku kolegija, studenti su odgovarali na pitanja iz područja kolegija i procjenjivali su vlastito znanje, odnosno davali su procjene sigurnosti u točnost vlastitih odgovora. Osim toga, ispitane su i njihove ciljne orijentacije: orijentacija na učenje, izvedbu i izbjegavanje rada. Na kraju semestra, opet je ispitano znanje studenata i prikupljene su metakognitivne procjene. U analizu je uključena i mjera uspješnosti studenata (broj bodova na kolegiju). Kao mjera točnosti metakognitivnog procjenjivanja za svakog je studenta izračunata gama korelacija između znanja i metakognitivnih procjena. Pozitivni gama indeks ukazuje na to da je osoba sigurnija u svoje točne odgovore, a manje sigurna u svoje netočne odgovore. Osim gama korelacija, koje predstavljaju indeks relativne točnosti procjenjivanja, izračunat je i indeks pristranosti, koji ukazuje na tendenciju precjenjivanja ili podcjenjivanja vlastitog znanja. Na početku kolegija studenti su pokazali općenitu tendenciju prema precjenjivanju vlastitoga znanja i umjerenu razinu relativne točnosti procjenjivanja. Zanimljivo je da je relativna točnost procjenjivanja bila pozitivno povezana sa znanjem, ali i s orijentacijom na učenje, a negativno s orijentacijom na izbjegavanje rada. Na kraju semestra studenti su pokazali pomak u znanju u odnosu na prvu fazu, ali nije došlo do smanjenja precjenjivanja vlastitih odgovora. S druge strane, relativna točnost procjenjivanja znatno je porasla. Također, studenti koji su imali veću relativnu točnost procjenjivanja vlastitih odgovora, imali su i bolje znanje. U obje faze ispitivanja oni studenti koji su lošije rješavali zadatke znanja imali su veću tendenciju precjenjivanja vlastitih odgovora, a precjenjivanje vlastitih odgovora bilo je povezano i s nižim uspjehom na kolegiju.
Metakognitivne procjene ; ciljne orijentacije ; postignuće
nije evidentirano
engleski
Relation of accuracy of metacognitive judgments with university students' knowledge and goal orientations
nije evidentirano
Metacognitive judgments ; goal orientations ; achievement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
73-73.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka
Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-4-9
Podaci o skupu
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju – uloga i izazovi za psihologe
predavanje
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska