Kompetencijski pristup cjeloživotnom učenju odgajatelja u učeničkim domovima (CROSBI ID 396257)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Ćuk, Marijana
Hrvatić, Neven
hrvatski
Kompetencijski pristup cjeloživotnom učenju odgajatelja u učeničkim domovima
Srednjoškolski učenički domovi su mjesta koja odgajateljima omogućavaju široko polje djelovanja. Mladima možemo pomoći u njihovom razvoju na svima razinama (tjelesnoj, intelektualnoj, psihološkoj, moralnoj, duhovnoj…). Kako je odgajatelj u domu najviše u kontaktu s učenicima od njega se zahtijeva posjedovanje širokog područja kompetencija (generičkih-instrumentalne, interpersonalne, sustavne i specifičnih za odgojne znanosti). U Republici Hrvatskoj ne postoji specijalizirani studij za rad u učeničkim domovima (odgajatelji su uglavnom srednjoškolski profesori raznih predmeta, pedagozi, psiholozi, inženjeri raznih struka ili medicinske sestre…), stoga su i kompetencije koje odgajatelji stječu tijekom studija dijelom različite. Koje su to kompetencije koje su odgajatelji stekli tijekom studija i u kojoj mjeri istraživalo se u ovom radu. Također je ispitano za koje kompetencije odgajatelji drže da su im potrebne, a nisu ih stekli tijekom studija te na koji način misle da bi ih mogli steći kroz cjeloživotno učenje (formalno, informalno ili neformalno). Time se dobio uvid u postojeće stanje domova glede kompetencija i cjeloživotnog učenja odgajatelja. Znanstveni doprinos rada se vidi u: smjernicama za usavršavanje odgajatelja na temelju modificiranog instrumenta ; licenciranju i potrebi za stručnim usavršavanjem ; osmišljavanju programa za razvoj kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima kroz cjeloživotno učenje, te podloga za buduća istraživanja domske pedagogije u hrvatskog i široj pedagogijskoj znanosti.
kompetencije; generičke kompetencije; područno-specifične kompetencije; odgajatelj; učenički dom; cjeloživotno učenje; formalno učenje; neformalno učenje; informalno učenje
nije evidentirano
engleski
Competence Based Approach to Lifelong Learning of Boarding Schools Educators
nije evidentirano
competence; generic competences; subject-specific competences; educator; boarding school; lifelong learning; formal education; non- formal education; informal learning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
270
15.04.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb