Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor (CROSBI ID 396222)

Ocjenski rad | diplomski rad

Tomić, Denis Istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor / Degiuli, Nastia (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2015

Podaci o odgovornosti

Tomić, Denis

Degiuli, Nastia

hrvatski

Istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor

Cilj ovog rada je istraživanje utjecaja glavnih izmjera i oblika pramčanog dijela broda na ukupni otpor. Tijekom plovidbe brod izaziva poremećaje u svojem okolišu, vodi i zraku. Prilikom osnivanja novog broda potrebno je postići projektnu brzinu broda s najmanjom snagom porivnog stroja tj. projektirati brod s ciljem što manje potrošnje energije za savladavanje sile otpora. Izmjenom glavnih izmjera broda moguće je odabrati optimalnu brodsku formu sa stajališta ukupnog otpora. To se može postići odgovarajućim proračunima i eksperimentalnim ispitivanjima brodske forme. Budući da su eksperimentalna ispitivanja vrlo skupa potrebno je provesti što kvalitetniju analizu forme u fazi predprojekta. U radu je prikazan utjecaj glavnih izmjera broda na ukupni otpor. Da bi se istraživanje moglo provesti generiran je model broda u prikladnom programskom paketu, te su rezultati ukupnog otpora dobiveni simulacijom uspoređeni s rezultatima modelskih ispitivanja. Potom je postojeća forma generiranog modela optimizirana promjenom oblika pramčanog dijela broda te je ispitan utjecaj na ukupni otpor. Proračun ukupnog otpora temelji se na metodi Holtrop. Uz silu otpora broda važno je poznavati i odziv broda na valovima odnosno njegove pomorstvene karakteristike. Obzirom da odziv broda na valovima može uzrokovati značajniji pad brzine, potrebno je procijeniti pomorstvene karakteristike broda u fazi projektiranja broda. U radu je dan odziv optimalne forme modela broda na valovima u prikladnom programskom paketu te uspoređen s odzivom postojeće generirane forme.

ukupni otpor; optimalne forme; pramčani bulb; Holtrop; odziv broda; dodatni otpor

nije evidentirano

engleski

Investigation of the influence of main particulars and fore part of the ship on the total resistance

nije evidentirano

total resistance; optimal ship form; bulbous bow; Holtrop; ship response; added resistance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

114

16.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja