Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgojne implikacije Kierkegaardove antropologije. Od antropologije do filozofije odgoja u misli Sørena Kierkegaarda (CROSBI ID 220033)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Golubović, Aleksandra Odgojne implikacije Kierkegaardove antropologije. Od antropologije do filozofije odgoja u misli Sørena Kierkegaarda // Diacovensia : teološki prilozi, 23 (2015), 2; 213-228

Podaci o odgovornosti

Golubović, Aleksandra

hrvatski

Odgojne implikacije Kierkegaardove antropologije. Od antropologije do filozofije odgoja u misli Sørena Kierkegaarda

U ovom radu bavit ćemo se implikacijama koje Kierkegaardova antropologija ima na filozofiju odgoja. Odmah na početku valja reći kako Kierkegaard nije filozof odgoja u strogom smislu te riječi, iako su, kao što ćemo vidjeti, mnoga njegova promišljanja odgojno veoma značajna. Upravo zbog toga istražit ćemo kako on shvaća čovjeka te na koji se način čovjek najbolje može izgraditi i ostvariti, što i jest glavni cilj filozofije odgoja. Uostalom, i viđenje odgoja proizlazi iz viđenja čovjeka. S obzirom na suvremena shvaćanja odgoja i obrazovanja pokazuje se kako su glavne poteškoće vezane uz tumačenje odgoja (a tu u prvom redu mislimo na čovjekovo moralno usavršavanje) te uz ulogu odgajatelja. Naime, ne postoji jedinstveno tumačenje odgoja. Moralni odgoj povezan je sa shvaćanjem, poučavanjem i življenjem vrijednosti i obično ga tumačimo na dva načina: kao odgoj karaktera ili tzv. kognitivno-razvojnim pristupom. No, osim poučavanja (za) vrijednosti - za uspješnost odgoja iznimno je važan odgajatelj. Odgajatelj kojeg Kierkegaard zastupa ima posebne metode odgajanja, a u čemu se one sastoje, saznat ćemo na primjeru tzv. kršćanske egzistencijalne filozofije odgoja koju bi naš Danac zasigurno zastupao. U tom kontekstu preispitat ćemo i argumentirati poziciju prema kojoj, kada je o odgoju riječ, treba dati prednost Bogu kao odgajatelju (pred ljudskim učiteljem, tj. odgajateljem).

Kierkegaard ; moralni odgoj ; kognitivno-razvojni pristup ; odgajatelj ; Bog kao glavni odgajatelj

nije evidentirano

engleski

Educational implications of Kierkegaard's anthropology. From anthropology to the philosophy of education in the thought of Søren Kierkegaard

nije evidentirano

Kierkegaard ; moral education ; cognitive-developmental approach ; educator ; God as the principal educator

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (2)

2015.

213-228

objavljeno

1330-2655

1849-014X

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice