Lingvistički aspekti dječjeg znakovanja (CROSBI ID 396103)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Dani, Tihana
Cvikić, Lidija
hrvatski
Lingvistički aspekti dječjeg znakovanja
Sporazumijevanje znakovanjem s čujućom djecom u predlingvsitičkome razdoblju djetetova razvoja sve je češća pojava i u Hrvatskoj. Na žalost, dostupne je literature o znakovanju na hrvatskome iznimno malo. Ovaj rad ima dva cilja. Prvi je na temelju dostupne literature utvrditi lingvistička obilježja dječjega znakovanja čujuće djece. Drugi je istražiti iskustva roditelja sa znakovanjem: obiteljski kontekst znakovanja, način osposobljavanja za znakovanje te kako roditelji procjenjuju utjecaj znakovanja na jezični razvoj djece. U uvodnome se dijelu govori o jeziku, njegovoj strukturi, jezičnim sastavnicama kao i ulozi gesti u usvajanju jezika te se stavlja u kontekst s jezičnim sastavnicama znakovnoga jezika. U središnjem se djelu govori o znakovanju čujuće djece, jezičnim znakovima kojima se koriste i njihovu usvajanju. Nakon toga slijede rezultati istraživanja koje je provedeno na uzorku od 97 ispitanika, roditelja koji znakuju sa svojom djecom. Istraživanje je pokazalo kako se znakovanjem s djecom služe uglavnom zreliji, visokoobrazovani roditelji koji koriste online izvore kako bi se osposobili za znakovanje s djecom i da roditelji smatraju kako znakovanje pozitivno utječe na jezični razvoj njihove djece, odnosno smatraju kako njihovo dijete ima napredan jezični razvoj.
neverbalna komunikacija; jezični znak; dječje znakovanje
nije evidentirano
engleski
Linguistic Aspects of Baby Signing
nije evidentirano
non-verbal communication; prelinguistic period; language development; baby signing; sign language
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
16.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb