Prikaz probirnog testa jezičnih sposobnosti djece predškolske dobi (CROSBI ID 396099)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ivana Srebačić
Kuvač Kraljević, Jelena
Hržica, Gordana
hrvatski
Prikaz probirnog testa jezičnih sposobnosti djece predškolske dobi
Ovim se diplomskim radom željela skrenuti pozornost na važnost probira s naglaskom na rano identificiranje jezičnih teškoća. Kao što je vidljivo iz opisa samoga testa, oblikovanje i izrada testa za procjenu jezičnih sposobnosti nije nimalo lagan zadatak. Čestice se oblikuju s obzirom na specifičnosti jezika i razvojne miljokaze koji su otprije poznati. Problem prilikom oblikovanja jest upravo nedostatno istražena razvojna putanja usvajanja hrvatskoga jezika. Neki su se zadaci oblikovali na temelju dugogodišnjeg iskustva i znanja stručnjaka u području jezika i jezičnih teškoća. Nemogućnost usporedbe testa s drugim sličnim testovima na hrvatskom jeziku bio je još jedan od problema s kojima su se autori testa susreli. Korist i dobit probirnog testa jezičnih sposobnosti predškolske djece jest višestruka: (1) u vrtićima diljem zemlje stručnjaci će moći ispitati gotovo cijelu populaciju djece i izdvojiti onu koja su rizična za jezične teškoće, (2) postupak je brz i jednostavan, (3) stručnjaci će moći pratiti razvoj djeteta ispitujući ih svake godine testom za njegovu dob, (4) smanjit će se korištenje neobjektivnih i nestandardiziranih testova, posebno u obliku 'grupnih trijaža', (5) najvažnije je da će se izdvojiti gotovo sva djeca koja pokazuju rizik za jezične teškoće i (6) unaprijedit će se proces rane intervencije te će terapija započeti što ranije.
probir; test
nije evidentirano
engleski
Overview of Screening language test for preschool children
nije evidentirano
screening; test
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
09.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb