Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 769021

Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanestogodišnjih učenika


Vlahović, Lidija; Babin, Bojan; Babin, Josip
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanestogodišnjih učenika // Zbornik radova 24. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske - Primjena i utjecaj novih tehnologija na kvalitetu rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez, 2015. str. 130-135 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanestogodišnjih učenika
(Relation between motor abilities and motor skill Basic floor shoot (handball) from the offical curriculum of physical education for male pupils in fifth grade)

Autori
Vlahović, Lidija ; Babin, Bojan ; Babin, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 24. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske - Primjena i utjecaj novih tehnologija na kvalitetu rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez, 2015, 130-135

ISBN
978-953-7965-03-7

Skup
Primjena i utjecaj novih tehnologija na kvalitetu rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 30.06-4.07. 2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Motoričke sposobnosti ; nastavna tema šut s tla osnovnim načinom (rukomet) ; tjelesna i zdravstvena kultura ; učenici petih razreda
(Fifth-graders ; motor skills ; motor skill Basic floor shoot (handball) ; physical education)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti motoričkih sposobnosti s motoričkim znanjem Šut s tla osnovnim načinom (rukomet), a koje je uzeto kao reprezentativna nastavna tema iz službenog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture za učenike petih razreda osnovne škole. Uzorak ispitanika, a u skladu s ciljem istraživanja, sačinjavalo je 145 učenika petih razreda osnovnih škola u Splitu, kronološke dobi 11 godina (± 6 mjeseci). Učenici su pohađali redovitu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture po službenom nastavnom planu i programu (Nastavni plan i program za osnovnu školu, 2006). Svi ispitanici bili su klinički zdravi i bez aberantnih pojava. U ovom istraživanju upotrijebljeni su mjerni instrumenti (motorički testovi), koji procjenjuju primarne motoričke sposobnosti i to na način da se reprezentativno obuhvatilo određene dimenzije hijerarhijskog modela motoričkih sposobnosti te je sukladno tome formiran skup od 21 motoričkog testa. Test motoričkog znanja Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) odabran je kao reprezentativna nastavna teme iz nastavne cjeline Igre (Nastavni plan i program za osnovne škole, 2006). Test je ocijenilo sedam nezavisnih kompetentnih ocjenjivača neposrednim promatranjem izvedbe učenika. S ciljem dobivanja informacija o povezanosti između skupa varijabli manifestnih motoričkih sposobnosti i varijable motoričkog znanja Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) primijenjena je multipla regresijska analiza. Nalazi multiple regresijske analize pokazuju kako za izvođenje testa motoričkog znanja Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) veću predikciju pokazuju motoričke varijable koje pripadaju mehanizmu za energetsku regulaciju nego varijable koje su u osnovi determinirane mehanizmom za regulaciju kretanja. To nam ukazuje na važnost pri odabiru navedene nastavne tema u procesu programiranja nastave tjelesne i zdravstvene kulture, a koja će u najvećoj mjeri pridonijeti transformaciji pojedinih motoričkih sposobnosti, a sve u cilju postizanja poželjnih finalnih stanja učenika. Također, rezultati nedvojbeno ukazuju na koje motoričke sposobnosti primarno treba utjecati da bi i u procesu praćenja i vrednovanja, učenici postizali što bolje rezultate pri ocjenjivanju nastavne teme Šut s tla osnovnim načinom (rukomet). Znači, rezultati dobiveni u ovom istraživanju pružaju uvid u strukturu povezanosti motoričkog znanja Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kao reprezentanta nastavne cjeline Igre za učenike petog razreda osnovne škole, a što predstavlja osnovu u razumijevanju transformacijske učinkovitosti navedene nastavne teme za planiranje i programiranje, a isto tako za praćenje i vrednovanje u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija

Napomena
Rad je proglašen najboljim znanstvenim radom u području edukacije



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Filozofski fakultet u Splitu,
Kineziološki fakultet, Split