Školska kultura, stres i dobrobit učitelja (CROSBI ID 219716)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda
hrvatski
Školska kultura, stres i dobrobit učitelja
U školi koja ima obilježja profesionalne zajednice učenja, naglašava se važnost stvaranja suradničke školske kulture. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati doprinos faktora suradničke školske kulture (suradničko vodstvo, suradnja učitelja, profesionalni razvoj, zajednički cilj, kolegijalna podrška i partnerstvo u učenju) u objašnjenju stresa te subjektivne i psihološke dobrobiti učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učitelja iz sedam osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Primijenjeni su: Upitnik o školskoj kulturi (Gruenert i Valentine, 1998.), Skala percipiranog stresa (Cohen i sur., 1983.), Skala zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985.), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (Ho i Au, 2006.) i Skala psihološkog procvata (Diener i sur., 2009.). Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđeno je da su faktori suradničke školske kulture pozitivni prediktori dobrobiti i negativni prediktori stresa kod učitelja. Faktor partnerstvo u učenju pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju stresa i dobrobiti učitelja.
psihološka dobrobit; stres; subjektivna dobrobit; školska kultura; učitelji
nije evidentirano
engleski
School culture, stress and well-being of teachers
nije evidentirano
psychological well-being; stress; subjective well-being; school culture; teachers
nije evidentirano