Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 395874)

Ocjenski rad | diplomski rad

Golijanin, Jelena Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra / Miholić, Damir (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2015

Podaci o odgovornosti

Golijanin, Jelena

Miholić, Damir

hrvatski

Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra

Autistični poremećaj (infantilni autizam, autistični sindrom, autizam) pervarzivni je razvojni poremećaj koji počinje u djetinjstvu, većinom u prve tri godine života. Zahvaća gotovo sve psihičke funkcije i traje cijeli život. Osnovni su simptomi poremećaja nedostatak emocionalnih odgovora prema ljudima i stvarima (nedostatak socijalne interakcije), nedostatak verbalne i neverbalne komunikacije, osobito poremećaj u razvoju govora, bizarnosti u ponašanju i stereotipije. Tijek bolesti i prognoze ovisi o intelektualnom funkcioniranju, najviše o razvoju govora, ali i o težini karakterističnih simptoma autizma. Agresija, autoagresija, kao i jak psihomotorni nemir dodatno kompliciraju poremećaj te otežavaju terapiju. Kontinuirani tretman i rehabilitacija od najranije dobi mogu donekle zaustaviti negativne procese i omogućiti uspješnu socijalizaciju osoba sa autizmom. Jedan od modaliteta tretmana, odnosno rehabilitacije osoba sa autizmom jest i primjena kreativnih terapija. Kreativna terapija definira se kao kompleksna suportivna metoda usmjerena na dinamičke fenomene samoregulacije i samonadmašivanja (sposobnost da se stvaralački, kreativno, nadmaše fizičke i mentalne granice u biološkom, psihičkom, socijalnom i duhovnom aspektu života). Kreativna terapija ima za cilj aktualizaciju kreativnih adaptivnih potencijala u pojedinca. Kreativna se terapija bavi ne samo problemima i negativnim aspektima osobe nego otkrivanjem jakih strana i unutarnjih potencijala, kreativnih resursa koji osobi pomažu da se suoči sa problemima, te da se sa njima nosi na konstruktivniji način. Kao alat i primarni način komunikacije koristi se kreativnim izražavanjem, verbalnim i neverbalnim, kroz različite umjetničke medije kao što su (likovnost, glazba, ples i pokret, igranje uloga). Svaki od ovih medija ima svoju strukturu koja se realizira kroz primjenu različitih tehnika i na taj način omogućava pristup vlastitim osjećajima, te potiče senzoriku i motoričke vještine.

autizam; kreativna terapija; muzikoterapija; drama; likovna terapija; ples i pokret u terapiji

nije evidentirano

engleski

The use of creative therapy in people with autistic spectrum disorders

nije evidentirano

autism; creative therapy; music therapy; drama; art therapy; dance and movement in therapy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

26.06.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Znanost o umjetnosti