Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 395874)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Golijanin, Jelena
Miholić, Damir
hrvatski
Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra
Autistični poremećaj (infantilni autizam, autistični sindrom, autizam) pervarzivni je razvojni poremećaj koji počinje u djetinjstvu, većinom u prve tri godine života. Zahvaća gotovo sve psihičke funkcije i traje cijeli život. Osnovni su simptomi poremećaja nedostatak emocionalnih odgovora prema ljudima i stvarima (nedostatak socijalne interakcije), nedostatak verbalne i neverbalne komunikacije, osobito poremećaj u razvoju govora, bizarnosti u ponašanju i stereotipije. Tijek bolesti i prognoze ovisi o intelektualnom funkcioniranju, najviše o razvoju govora, ali i o težini karakterističnih simptoma autizma. Agresija, autoagresija, kao i jak psihomotorni nemir dodatno kompliciraju poremećaj te otežavaju terapiju. Kontinuirani tretman i rehabilitacija od najranije dobi mogu donekle zaustaviti negativne procese i omogućiti uspješnu socijalizaciju osoba sa autizmom. Jedan od modaliteta tretmana, odnosno rehabilitacije osoba sa autizmom jest i primjena kreativnih terapija. Kreativna terapija definira se kao kompleksna suportivna metoda usmjerena na dinamičke fenomene samoregulacije i samonadmašivanja (sposobnost da se stvaralački, kreativno, nadmaše fizičke i mentalne granice u biološkom, psihičkom, socijalnom i duhovnom aspektu života). Kreativna terapija ima za cilj aktualizaciju kreativnih adaptivnih potencijala u pojedinca. Kreativna se terapija bavi ne samo problemima i negativnim aspektima osobe nego otkrivanjem jakih strana i unutarnjih potencijala, kreativnih resursa koji osobi pomažu da se suoči sa problemima, te da se sa njima nosi na konstruktivniji način. Kao alat i primarni način komunikacije koristi se kreativnim izražavanjem, verbalnim i neverbalnim, kroz različite umjetničke medije kao što su (likovnost, glazba, ples i pokret, igranje uloga). Svaki od ovih medija ima svoju strukturu koja se realizira kroz primjenu različitih tehnika i na taj način omogućava pristup vlastitim osjećajima, te potiče senzoriku i motoričke vještine.
autizam; kreativna terapija; muzikoterapija; drama; likovna terapija; ples i pokret u terapiji
nije evidentirano
engleski
The use of creative therapy in people with autistic spectrum disorders
nije evidentirano
autism; creative therapy; music therapy; drama; art therapy; dance and movement in therapy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
26.06.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb