Socijalno-pedagoške kompetencije učitelja u kurikulumu kulture suvremene škole (CROSBI ID 395717)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja
Previšić, Vlatko ; Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Socijalno-pedagoške kompetencije učitelja u kurikulumu kulture suvremene škole
Zagovarajući humanističku teoriju učenja čiji pristup nastoji afirmirati slobodu, kompetenciju i potrebu ljudi za razvojem, aktivnim traženjem smisla i ispunjavanjem autonomno postavljenih ciljeva, ovaj je rad istražio socijalno-pedagoške kompetencije učitelja i njihovu važnost u kurikulumu kulture suvremene škole. U radu se pristupilo teorijskoj i empirijskog analizi. Rezultati kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja provedenog među 696 učitelja u 30 osnovnih škola iz pet slavonskih županija Republike Hrvatske pokazuju identifikaciju socijalno-pedagoških kompetencija učitelja i kulture škola. Na temelju je teorijskih postavki i empirijskoga istraživanja utvrđena razina socijalno-pedagoške kompetencije učitelja te su ispitani stavovi i procjene učitelja o kulturi njihove škole. Rezultati istraživanja pokazuju visoko procijenjenu socijalno-pedagošku kompetentnost učitelja te pozitivnu kulturu škole. Osim razine socijalno-pedagoških kompetencija učitelja utvrđena je i povezanost socijalno-pedagoških kompetencija učitelja s kurikulumom kulture suvremene osnovne škole. Rezultati istraživanja doprinose boljem razumijevanju odnosa među različitim aspektima kulture te utvrđivanju uloge socijalno-pedagoških kompetencija u kurikulumu kulture suvremene škole. Identificiranjem socijalno-pedagoških kompetencija izdvojili su se čimbenici koje je potrebno unaprijediti za poticajnu kulturu suvremene škole. Naglaskom na kontekstualne čimbenike moguć je utjecaj na izradu novih studijskih programa i programa stručnoga usavršavanja, koji će doprinijeti povećanju kvalitete cjeloživotnog obrazovanja učitelja s većim naglaskom na razvijanje socijalno-pedagoških kompetencija i kurikuluma kulture suvremene škole.
socijalne kompetencije; pedagoške kompetencije; učitelji; kurikulum; kultura škole
nije evidentirano
engleski
Socio-Pedagogical Competences of Teachers in the Contemporary School Culture Curriculum
nije evidentirano
social competence; pedagogical competence; teachers; curriculum; school culture
nije evidentirano
Podaci o izdanju
327
30.06.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb