Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razmatranja o ikonografiji dvaju reljefnih prizora na romaničkom luku zvonika splitske katedrale (CROSBI ID 219576)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Čapeta Rakić, Ivana Razmatranja o ikonografiji dvaju reljefnih prizora na romaničkom luku zvonika splitske katedrale // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 39 (2015), 21-32

Podaci o odgovornosti

Čapeta Rakić, Ivana

hrvatski

Razmatranja o ikonografiji dvaju reljefnih prizora na romaničkom luku zvonika splitske katedrale

Pod svodom zvonika, na zapadnom ulazu u splitsku katedralu, nalazi se luk s reljefnim scenama koje uprizoruju ljudske figure lišene svakog obilježja svetosti te razne životinje, stvarne ili izmišljene. Dosadašnji su istraživači suglasni oko toga da reljefi nisu zavidne umjetničke razine, te da ih je vjerojatno izveo majstor Otto koji se potpisao na reljefu s prikazom sv. Dujma, sv. Petra i sv. Staša. Taj je reljef uzidan u zvonik, nasuprot ulazu u splitsku katedralu. Uraci se gotovo jednoglasno smještaju u razdoblje zrele romanike, no po pitanju njihova ikonografskog značenja iznesena su heterogena mišljenja. Rudolf Eitelberger ih je još polovicom XIX. stoljeća determinirao općenito kao lovačke prizore, a takvo tumačenje prevladava i kod današnjih istraživača premda je u međuvremenu postojalo više pokušaja njihova tumačenja. U ovom se članku donosi ikonografska analiza prvih dviju scena obaju krajeva splitskoga luka. Oni se prvi put razmatraju i uspoređuju s nekim europskim srednjovjekovnim primjerima. Uzimajući u obzir srednjovjekovnu polisemiju dovode se u moguću vezu s ikonografijom antičkog junaka Herakla koji se u kršćanskom svijetu smatra prefiguracijom Krista.

Split ; romanika ; skulptura ; ikonografija ; amfisben ; lav ; Heraklo

nije evidentirano

engleski

Reflections on the Iconography of Two Reliefs on the Romanesque Arch of the Belfry of the Split Cathedral

nije evidentirano

Split ; romanesque ; sculpture ; iconography ; amphisbaena ; lion ; Heracles

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

2015.

21-32

objavljeno

0350-3437

1845-4534

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost