Analysis of rotary parking steel structure (CROSBI ID 395696)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Crnković, Ivan
Skejić, Davor
engleski
Analysis of rotary parking steel structure
U ovom radu je provedena analiza i dimenzioniranje čelične konstrukcije četiri različite varijante rotirajućeg. Provedena je analiza jedne jedinice i niza jedinica (baterije), te je za svaku konstrukciju provedena optimizacija za 2 kvalitete čelika - S235 i S355. Osne dimenzije tlocrta jedinice su 6, 1 m x 3, 15 m, a visina konstrukcije je 14, 6 m. Konstrukcija baterije od 5 jedinica sa sekundarnom konstrukcijom obloge je tlocrtno pravokutnog oblika, osnih dimenzija 27, 2 m x 6, 10 m i visine od 16, 0 m. Rad sadrži kratki uvod u tehnologiju automatiziranih parkirnih sustava, dispozicijsko rješenje, analizu opterećenja, statičku i seizmičku analizu, dimenzioniranje elemenata konstrukcije i priključaka te izvedbene nacrte s glavnim detaljima priključaka. Statička analiza i dimenzioniranje elemenata provedeni su kompjuterskim programom 'Autodesk ROBOT Structural Analysis Professional' na 3D modelima. Dodatno su glavni nosivi elementi 'ručno' dimenzionirani prema važećim hrvatskim (europskim) normama jer zbog specifičnosti konstrukcije uobičajeni pojednostavljeni modeli nisu u mogućnosti potpuno simulirati realno stanje. Dobiveni utrošak čelika je nešto veći kod niza jedinica (baterija). Za jedinicu utrošak čelika je 55, 82 kg/m2 za kvalitetu čelika S235 te 47, 70 kg/m2 za kvalitetu čelika S355. Utrošak čelika kod baterije je 65, 50 kg/m2 za kvalitetu čelika S235 te 54, 29 kg/m2 za kvalitetu čelika S355. Veći utrošak čelika kod baterije je posljedica djelovanja dodatnih bočnih sila na stupovima koje se pojavljuju u horizontalnim elementima sekundarne konstrukcije uslijed djelovanja temperature. Rafiniraniji modeli u kojima bi se simulirali klizni ležajevi na krajevima sekundarnih nosača, i time međusobno dilatirale jedinice baterije, dali bi realnije rješenje. Po svemu sudeći, dobivene uštede u težini čelika ne bi bile značajne i u usporedbi s troškovima električne i strojarske opreme izrada sofisticiranog modela konstrukcije nije opravdana. Korištenje automatiziranih parkirnih sustava, pogotovo rotirajućeg parkinga idealno je za gradske sredine sa nedostatkom parkirnog kapaciteta. Prikazana problematika projektiranja rotacijskog parkinga je primjer suradnje strojarske, elektrotehničke i građevinarske struke. Stoga, optimalizacija ovakve tehnološki napredne konstrukcije može proizaći jedino iz sinergije svih članova multidisciplinarnog projektnog tima.
Design; Steel; Rotary Parking
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
268 + 11 priloga
02.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Građevinski fakultet, Zagreb
Zagreb