Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analysis of rotary parking steel structure (CROSBI ID 395696)

Ocjenski rad | diplomski rad

Crnković, Ivan Analysis of rotary parking steel structure / Skejić, Davor (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Crnković, Ivan

Skejić, Davor

engleski

Analysis of rotary parking steel structure

U ovom radu je provedena analiza i dimenzioniranje čelične konstrukcije četiri različite varijante rotirajućeg. Provedena je analiza jedne jedinice i niza jedinica (baterije), te je za svaku konstrukciju provedena optimizacija za 2 kvalitete čelika - S235 i S355. Osne dimenzije tlocrta jedinice su 6, 1 m x 3, 15 m, a visina konstrukcije je 14, 6 m. Konstrukcija baterije od 5 jedinica sa sekundarnom konstrukcijom obloge je tlocrtno pravokutnog oblika, osnih dimenzija 27, 2 m x 6, 10 m i visine od 16, 0 m. Rad sadrži kratki uvod u tehnologiju automatiziranih parkirnih sustava, dispozicijsko rješenje, analizu opterećenja, statičku i seizmičku analizu, dimenzioniranje elemenata konstrukcije i priključaka te izvedbene nacrte s glavnim detaljima priključaka. Statička analiza i dimenzioniranje elemenata provedeni su kompjuterskim programom 'Autodesk ROBOT Structural Analysis Professional' na 3D modelima. Dodatno su glavni nosivi elementi 'ručno' dimenzionirani prema važećim hrvatskim (europskim) normama jer zbog specifičnosti konstrukcije uobičajeni pojednostavljeni modeli nisu u mogućnosti potpuno simulirati realno stanje. Dobiveni utrošak čelika je nešto veći kod niza jedinica (baterija). Za jedinicu utrošak čelika je 55, 82 kg/m2 za kvalitetu čelika S235 te 47, 70 kg/m2 za kvalitetu čelika S355. Utrošak čelika kod baterije je 65, 50 kg/m2 za kvalitetu čelika S235 te 54, 29 kg/m2 za kvalitetu čelika S355. Veći utrošak čelika kod baterije je posljedica djelovanja dodatnih bočnih sila na stupovima koje se pojavljuju u horizontalnim elementima sekundarne konstrukcije uslijed djelovanja temperature. Rafiniraniji modeli u kojima bi se simulirali klizni ležajevi na krajevima sekundarnih nosača, i time međusobno dilatirale jedinice baterije, dali bi realnije rješenje. Po svemu sudeći, dobivene uštede u težini čelika ne bi bile značajne i u usporedbi s troškovima električne i strojarske opreme izrada sofisticiranog modela konstrukcije nije opravdana. Korištenje automatiziranih parkirnih sustava, pogotovo rotirajućeg parkinga idealno je za gradske sredine sa nedostatkom parkirnog kapaciteta. Prikazana problematika projektiranja rotacijskog parkinga je primjer suradnje strojarske, elektrotehničke i građevinarske struke. Stoga, optimalizacija ovakve tehnološki napredne konstrukcije može proizaći jedino iz sinergije svih članova multidisciplinarnog projektnog tima.

Design; Steel; Rotary Parking

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

268 + 11 priloga

02.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo