Relacije između nekih motoričkih sposobnosti i vizualno-motoričke kontrole kod djece u programu predškole (CROSBI ID 395645)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Puljić, Petra
Pinjatela, Renata
hrvatski
Relacije između nekih motoričkih sposobnosti i vizualno-motoričke kontrole kod djece u programu predškole
Predškolski period karakteriziran je brojnim promjenama i značajnim napretkom u razvoju psihomotoričkih sposobnosti djeteta što se kasnije odražava na njegovu prilagodbu u školskoj sredini. Na razvoj tih sposobnosti najviše utječe poticanje u predškolskom uzrastu, odnosno od četvrte do sedme godine života. Naglasak je na razvoju ravnoteže i koordinacije, koje su fundamentalne motoričke vještine. Vizualno-motorička kontrola je sposobnost koordinacije vizualnih informacija s pokretima prstiju te je dokazani prediktor školskog uspjeha. Cilj ovog istraživanja je utvrditi povezanost između motoričkih sposobnosti ravnoteže i koordinacije gornjih ekstremiteta te bilateralne koordinacije s vizualno-motoričkom kontrolom kod djece predškolske dobi. Također, cilj jest i utvrditi postoje li razlike s obzirom na spol i dob na varijablama ravnoteže, koordinacije gornjih ekstremiteta i bilateralne koordinacije. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku 28 djece (šestogodišnjaka i petogodišnjaka) u jednoj vrtićkoj skupini. U svrhu procjene korišteni su mjerni instrumenti Bruininks- Oseretsky test motoričkih sposobnosti - subtestovi: Koordinacija gornjih ekstremiteta i Bilateralna koordinacija te Vizualno- motorička kontrola (VMK). Rezultati istraživanja pokazali su da postoji statistički značajna pozitivna povezanost vizualno- motoričke kontrole s koordinacijom gornjih ekstremiteta, bilateralnom koordinacijom i ravnotežom. Također, rezultati istraživanja pokazali su da starija djeca imaju statistički značajno bolje rezultate na varijablama koordinacije gornjih ekstremiteta i bilateralne koordinacije te da dječaci imaju bolje rezultate na varijabli bilateralne koordinacije. Spoznaje proizašle iz ovog rada naglašavaju značaj vizualno-motoričke kontrole kao faktora spremnosti za školu i potiču na daljnja istraživanja ovog područja u edukacijsko-rehabilitacijskim i odgojnim znanostima.
vizualno-motorička kontrola; ravnoteža; koordinacija gornjih ekstremiteta; bilateralna koordinacija; predškola
nije evidentirano
engleski
Relations between some motor skills and visual- motor control in children in pre-school programs
nije evidentirano
visual-motor control; balance; upper-limb coordination; bilateral coordination; preschool
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
29.06.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb