Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 767196

Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 95-109 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


Naslov
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija
(Integrated curriculum as a function of pedagogic competencies development)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11 (2014), 1; 95-109

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
Nastava; učenje; integracija; kurikulum; kompetencije
(Classroom teaching; learning; integration; curriculum; competencies)

Sažetak
Teorijska ishodišta ovoga rada polaze od holističke pedagogije i integrativne didaktike koje linearne modele nastave zamjenjuju hiperaktivnima. U središte stavljaju tri vrste rezultata učenja: „znati”, „činiti” i „biti”. Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a bitina ishode učenja koji nadilaze discipline. Cilj je rada na multidisciplinarnoj, interdisciplinarnoj i transdisciplinarnoj razini prikazati deset različitih modela/metodologija za povezivanje i integraciju nastavnih planova i programa te rasvijetliti njihov doprinos razvoju pedagoških kompetencija. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da integrirani kurikulum pridonosi razvoju pedagoških kompetencija, osobito „kompetencije za djelovanje” koja se gradi i razvija integrativnim učenjem. Preko teorijskog znanja, iskustvenog znanja, kompetencije za djelovanje i „refleksija u djelovanju” (tijekom učenja) te „refleksija o djelovanju” (nakon učenja) potiče se metakognitivno i samoregulirano učenje. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija je interaktivan, usmjeren prema procesu, prema djelovanju, a ne samo prema rezultatima učenja. Razvija novu kulturu učenja i mijenja postojeću strukturu škole koja dijeli učenike prema dobi, usmjerenju, predmetima i rasporedu sati. Zalaže se za cjelovito učenje, timsko djelovanje i razvoj vlastitog pedagoškog koncepta utemeljenog na kompetencijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts