Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija (CROSBI ID 219408)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 95-109

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

hrvatski

Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija

Teorijska ishodišta ovoga rada polaze od holističke pedagogije i integrativne didaktike koje linearne modele nastave zamjenjuju hiperaktivnima. U središte stavljaju tri vrste rezultata učenja: „znati”, „činiti” i „biti”. Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a bitina ishode učenja koji nadilaze discipline. Cilj je rada na multidisciplinarnoj, interdisciplinarnoj i transdisciplinarnoj razini prikazati deset različitih modela/metodologija za povezivanje i integraciju nastavnih planova i programa te rasvijetliti njihov doprinos razvoju pedagoških kompetencija. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da integrirani kurikulum pridonosi razvoju pedagoških kompetencija, osobito „kompetencije za djelovanje” koja se gradi i razvija integrativnim učenjem. Preko teorijskog znanja, iskustvenog znanja, kompetencije za djelovanje i „refleksija u djelovanju” (tijekom učenja) te „refleksija o djelovanju” (nakon učenja) potiče se metakognitivno i samoregulirano učenje. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija je interaktivan, usmjeren prema procesu, prema djelovanju, a ne samo prema rezultatima učenja. Razvija novu kulturu učenja i mijenja postojeću strukturu škole koja dijeli učenike prema dobi, usmjerenju, predmetima i rasporedu sati. Zalaže se za cjelovito učenje, timsko djelovanje i razvoj vlastitog pedagoškog koncepta utemeljenog na kompetencijama.

nastava; učenje; integracija; kurikulum; kompetencije

nije evidentirano

engleski

Integrated curriculum as a function of pedagogic competencies development

nije evidentirano

classroom teaching; learning; integration; curriculum; competencies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (1)

2014.

95-109

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice